دولت پاریس طی سال میلادی گذشته، ۷۰۰ نفر را به دلیل آزار و اذیت‌ زنان در خیابان و اماکن عمومی، وادار به پرداخت جریمه نقدی کرده است.
کد خبر: ۱۲۲۲۱۶۶
فرانسه و معضل آزار و اذیت زنان

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، مقامات فرانسه از سال گذشته و از زمان اجرایی شدن قانون جدید مقابله با اذیت و آزار زنان در خیابان، بیش از ۷۰۰ مورد جریمه صادر کرده‌ است.

دولت پاریس در پیام توئیتری اعلام کرد: برای مدتی بسیار طولانی، آزار و اذیت‌ های خیابانی تحمل شد. اما دیگر اجازه توهین، تهدید، دنبال کردن یا تحقیر زنان در خیابان‌ها، شبکه‌های حمل و نقل یا در فضای عمومی داده نمی‌شود. جریمه خاطیان ادامه خواهد یافت.

قانون مبارزه با اذیت و آزار خیابانی زنان از آگوست سال گذشته میلادی اجرایی شده است.

بر اساس این قانون، خاطیان را می‌توان به دلیل ارتکاب جرایمی همچون متلک گفتن، انجام حرکات ناپسند، اظهارنظرهای نامناسب دربارۀ ظاهر و بدن زنان، پیشنهادهای جنسی و تعقیب در خیابان، بین ۹۰ تا ۷۵۰ یورو جریمه کرد.

همچنین در صورت تکرار این جرائم یا ایجاد مزاحمت برای دختران کمتر از ۱۵ سال یا سوء‌استفاده از قدرت در مقابل زنان و ارتکاب جرایمی دیگر از این دست، مبلغ جریمه می‌تواند تا ۱۵۰۰ یورو افزایش یابد.

بنا بر گزارش منتشر شده در آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی از سوی موسسه مطالعاتی IFOP فرانسه، از هر ۱۰ زن فرانسوی ۸ نفر گفته‌اند که دست‌کم یک‌بار، نوعی از مزاحمت یا سوء‌استفاده جنسی را در اماکن عمومی تجربه کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها