میزان سم ذرت وارداتی برای انسان خطرناک است

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: میزان سم محموله ذرت ۱۲۰ هزار تنی وارداتی از برزیل بالاتر از حد استاندارد و برای انسان خطرناک است.
کد خبر: ۱۲۲۱۸۰۱

به گزارش میزان، نیره پیروزبخت بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این محصول وجود سم آفلاتوکسین است که در همه جای دنیا میزان استاندارد آن برای خوراک دام شیری و گوشتی ۵ ppbپیش‌بینی شده است، اما در این محموله ۱۲۰ هزار تنی، میزان سم بیشتر از استاندارد و بالاتر از ۵ ppb بود.
رئیس سازمان ملی استاندارد اضافه کرد: کشتی این محموله در سال ۹۵ در گمرک بندر امام خمینی (ره) پهلو گرفت و از همان ابتدا میزان سم در آن بالا بود و باید به کشور مبدأ مرجوع می‌شد که این اقدام
صورت نگرفت.
پیروزبخت عنوان کرد: همان زمان در دستگاه‌های متولی و بین ناظران مربوط مباحث مختلفی شد و علاوه بر آن 2000بار آزمایش از محموله ذرت انجام و نتیجه آزمایش‌ها این شد که محموله برای سلامت انسان مضر است. علاوه بر آن با گذشت سه‌سال از توقف محموله در ورودی کشور، میزان سم آن نیز بالاتر هم رفته است.
وی افزود: وزیر کشور در این باره گزارش لازم را به رئیس‌جمهور داده است که درنهایت آقای روحانی با توجه به اهمیت این موضوع در سلامت مردم تاکید کردند اگر کالا مرجوع نشده باید امحا شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها