محمدرضا جعفری‌جلوه مدیـر شبکه دو، معصومه آشتیانی‌زاد مدیر گروه خانواده و قاسم سیلسپور ناظر کیفــی برنامه از پشت صحنـــه «در کنار هم2» بازدید و با عوامل این پروژه تلویزیونی دیدار کردند.
کد خبر: ۱۲۲۱۵۲۵

او با حضور در پشت صحنه برنامه نمایشـی در کنار هم 2 ،ضمن تاکیـــد بـــر اهمیت آموزش خودمراقبتی در تربیت فرزندان گفت: قانون‌گرایی و بی‌قانونی بیش از اندازه در خانواده‌ها هر دو یک آسیب است. نظارت بیش از حد بر فرزندان در خانواده اگرچه ظاهرا امری درمانگر است، اما لزوما مثبت و نتیجه‌بخش نیست. باید همزمان با احساس نظارت بیرونی، ناظر درونی یا همان وجدان و احساس مسؤولیت را در فرزندان تقویت کنیم.
در این دیدار که با هدف اطلاع از کم و کیف پیشبرد این سریال 40 قسمتی انجام شد، آرزو ابوحمزه تهیه‌کننده با اشاره به ویژگی‌های کلی اثر بیان کرد: در سری دوم این برنامه با
اضافه شدن خانواده جدیدی به خانواده اصلی در واقع ماجرای دو خانواده که یکی از آنها متعادل و دیگری سهل انگار است، مطرح می‌شود. با این قصه در واقع دو سبک فرزندپروری با محوریت پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدرنیز مورد توجه خواهد بود.
آشتیانی‌زاد، مدیر گروه خانواده شبکه دوی سیما نیز با اشاره به مفاهیم اصلی این اثر بیان کرد: حمایت اعضای خانواده از یکدیگر، دورهم بودن و صمیمیت و کمک به حل مشکلات در این سریال پررنگ است. خانواده اصلی قصه دارای کتاب قانونی است که چارچوب‌ها و معیارهای رفتاری و ضوابط اخلاقی را برایشان تعیین می‌کند. مدیر شبکه دوی سیما نیز درباره چگونگی بازنمایی ویژگی‌های خانواده‌ها در اثر جویا شد. وی با تاکید بر این‌که نکات ظریف آموزشی باید در قصه‌ها نمایشی شوند، افزود: قانون‌گرایی و بی‌قانونی بیش از اندازه در خانواده‌ها هر دو یک آسیب است. نظارت بیش از حد بر فرزندان در خانواده گرچه ظاهرا امری درمانگر است، اما لزوما مثبت و نتیجه بخش نیست. باید همزمان با احساس نظارت بیرونی ناظر درونی یا همان وجدان و احساس مسؤولیت را در فرزندان زنده و تقویت کنیم. متاسفانه خانواده‌ها به اهمیت خودکنترلی در فرزندان توجهی نمی‌کنند.
وی افزود: یک پدر خوب، خود فرزند خانواده‌ای بوده است که برای تجربه کردن به موقع از وی حمایت و دستگیری شده است و او باور به خود و خود مراقبتی را فراگرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها