چنگیز جلیلوند، دوبلور و بازیگر پرسابقه از سختی و گرفتاری‌های زندگی همکارانش می‌گوید

حقوق دوبلورها از اجاره‌خانه‌شان کمتر است!

دوبلور پیشکسوت کشورمان با انتقاد از عدم توجه کافی مسؤولان به معضلات اجتماعی و اقتصادی مردم، از گرفتاری برخی هنرمندان عرصه دوبلاژ در زمینه اجاره خانه خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۱۱۰۱

چنگیز جلیلوند، دوبلور پیشکسوت در گفت‌وگو با جام‌جم، با انتقاد از انفعال مقامات درباره مسأله اجاره‌نشینی اظهار کرد: متاسفانه ما هر چه درباره کمبودهای اجاره‌نشینان بگوییم، کسی گوش نمی‌کند و انگار گوش شنوایی وجود ندارد یا شاید هم عمدا خود را به نشنیدن زده‌اند.
در صنف دوبلورها، گوینده‌هایی داریم که شب و روز کار می‌کنند، ولی نه خانه دارند و نه درآمد مکفی و افزایش اجاره بها به شدت برایشان مشکل‌ساز شده؛ حتی مورد داشتیم که صاحب ملک می‌خواسته دوبلور پیشکسوتی را از خانه بیرون بیندازد!
دوبلور مارلون براندو در شماری از آثار خاطره‌انگیزش و از جمله «زنده‌باد زاپاتا» ادامه داد: گوینده‌هایی داریم که حقوشان کمتر از اجاره مسکن آنهاست و تمام شؤونات کاری این افراد از بین رفته است، ولی متاسفانه این افراد خودشان سنگ‌صبور خودشانند و نمی‌توانند بگویند که لنگ کرایه خانه‌شان هستند.
درآمدها کم شده و کرایه خانه‌ها بالا رفته است و دوبلورهای بزرگ ما بدجوری گرفتار اجاره‌نشینی هستند.
چنگیز جلیلوند افزود: به غیر از اجاره خانه، تمام ارزاق در ماه‌های اخیر گران شده و مدام می‌گویند به خاطر بالا رفتن قیمت دلار است؛ پس چرا وقتی دلار پایین آمد، گرانی‌ها همان‌طور باقی ماند؟! آخر با این وضع، مردم چه کنند و چگونه صاحبخانه شوند؟ خودم بارها شنیده‌ام فقط در غرب تهران، هزاران آپارتمان خالی وجود دارد، آیا مدیران مملکتی نمی‌توانند جلوی سوداگرانی که آپارتمان می‌سازند و اجاره نمی‌دهند را بگیرند؟
بازیگر «قلاده‌های طلا» و «این سیب هم برای تو» خاطرنشان کرد: پویش «صاحبخانه خوب» از اهمیت ارتباطات مستاجر ـ صاحبخانه می‌گوید شاید که بتوانیم خودمان بیشتر از قبل هوای هم را داشته باشیم. این نگرشی خوب است که مردم را به تکاپو واداشت که بهتر شوند.
با این حال به عنوان فردی که هم در ایران و هم در خارج زندگی کرده‌ام، می‌گویم این پویش‌ها با پاسخگویی مسؤولان است که تکامل می‌یابند. من 20 سال خارج از کشور بودم و حتی در بدترین شرایط اقتصادی ایالات متحده، ندیدم تا این حد بلبشوی اقتصادی وجود داشته باشد. حداقلش این بود فردی حاشیه‌نشین می‌توانست یک کانکس با تمام امکانات اجاره و در آن زندگی کند.
چنگیز جلیلوند ادامه داد: این شهرکی که در لواسان ساخته‌اند با چه پولی
بالا رفته؟ منظورم همین باستی هیلز است که قیمتش سر به آسمان زده! چه کسی پول ساخت این باستی هیلز یا مال‌هایی مانند ایران مال را داده؟
وقتی چنین پول‌هایی در این مملکت هست چرا باید برخی لنگ داشتن یک آلونک 20متری باشند؟ آیا اگر اندکی توزیع ثروت و امکانات عادلانه‌تر باشد، اوضاع بهتر نخواهد شد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها