با وجود این‌که سازمان ملل و گروه‌های بین‌المللی حقوق بشری با ارسال درخواست‌هایی برای دولت بحرین از منامه خواستند اجرای حکم اعدام دو جوان بحرینی را متوقف کند، مسؤولان این کشور روز گذشته اعلام کردند که حکم اعدام این دو جوان همراه یک فرد دیگر اجرا شد.
کد خبر: ۱۲۲۰۰۳۶

علی محمد العرب (۲۵ ساله) و احد عیسی الملالی (۲۴ ساله) پس از محکومیت در پرونده قتل یک افسر پلیس در ژانویه ۲۰۱۷ اعدام شدند. درخواست‌های سازمان ملل و نهادهای حامی حقوق بشر پس از آن مطرح شد که خانواده‌های این دو جوان تماس‌های تلفنی برای دیدار با فرزندان خود دریافت کردند. طبق قوانین بحرین ملاقات با خانواده تنها برای متهمی که حکم اعدامش در همان روز اجرا می‌شود، ممکن است.
اگنس کالامارد، گزارشگر سازمان ملل در پرونده قتل‌های فراقانونی در مورد وضعیت این دو جوان زندانی پیشتر گفته بود: مسؤولان بحرین باید هر چه سریعتر اجرای حکم اعدام این دو جوان را متوقف کنند و براساس قوانین و استانداردهای بین‌المللی محاکمه آنها دوباره انجام شود. عفو بین‌الملل نیز تاکید کرده بود محاکمه این دو جوان بسیار کلی و پس از انجام شکنجه بوده است. این سازمان در این زمینه گفته بود: الملالی و العرب برای اولین بار در دادگاهی جمعی شامل ۶۰ متهم در ژانویه ۲۰۱۸ محکوم شدند اما هر دو همه اتهامات قضایی را رد کردند.
لما فقیه، مدیر بخش خاورمیانه دید‌بان حقوق بشر نیز در این باره اظهار کرده بود: اجرای حکم اعدام به این معناست که پادشاه بحرین مرتکب ظلم بزرگی شده، چرا که اخباری از شکنجه زندانیان در این کشور موجب نگرانی‌هایی شده و باید با لغو فوری این دو حکم اعدام خطاهای صورت گرفته را جبران می‌کرد. در این راستا، جمعیت الوفاق بحرین، بزرگ‌ترین گروه مخالف در این کشور با انتشار توئیتی تاکید کرد، اجرای حکم‌های اعدام، گفته‌ها درباره همکاری رژیم آل خلیفه با گروه تروریستی القاعده را ثابت می‌کند. این جمعیت گروه مخالف دولت بحرین از تمامی گروه‌های مردمی نیز خواست تا خشم و مخالفت خود را در اعتراض به تروریسمی که علیه مخالفان انجام می‌گیرد و نیز علیه جنایت شنیع آنها در اعدام این دو جوان ابراز کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها