نیکبخت: جای این همه ولخرجی کمی به تیم‌های پایه پول بدهند

دلال‌ها فوتبال را خراب کرده‌اند

علیرضا واحدی نیکبخت از جمله چهره‌هایی است که همیشه در قامت یک منتقد حرف‌هایش را می‌زند. او از وضعیت فعلی فوتبال گلایه دارد و معتقد است با این نوع مدیریت، اتفاقات بدتری هم رخ خواهد داد. نیکبخت اخیرا حتی نامزد حضور در آکادمی استقلال بود ولی این اتفاق رخ نداد. او در این باره و همین‌طور وضعیت فوتبال ایران توضیحاتی به جام‌جم می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۱۹۸۲۷

این روزها چه می‌کنی؟ همچنان بیرون از فوتبال هستی.
بله، ترجیح می‌دهم بیرون باشم چون لابی بلد نیستم. متاسفانه در فوتبال ما لابی و رابطه حرف اول را می‌زند.
به تو هم پیشنهاد داده اند که بیا لابی کن یا به فلان آدم وصل شو؟
در دوران بازیگری چرا. ولی من آدمی نبودم که بخواهم به دلال وصل باشم. همیشه گفتم که می‌خواهم براساس توانایی‌ام در فوتبال باشم. متاسفانه در فوتبال ما این چیزها زیاد شده است. اگر انتخاب بر اساس توانمندی و توانایی بود که حال و روز فوتبالمان این نبود. طرف را که هیچ چیز بلد نیست، می‌آورند و به او می‌گویند بیا به شرط این‌که از جیبت پول خرج کنی. فکر می‌کنید آخرش چه می‌شود؟ وقتی شما بر اساس توانایی کسی را انتخاب نمی‌کنی می‌آید و کار را خراب می‌کند.
قبلا بحث این بود که شما حتی در تیم پایه استقلال کار کنید. چه اتفاقی افتاد؟
من خبر ندارم. بحث‌هایی شده بود. جای این‌همه ولخرجی باشگاه استقلال و دیگر باشگاه‌ها برای فوتبال پایه هم هزینه کنند.مگر بازیکنان بزرگ فوتبال ما در همین تیم‌های پایه ساخته نشدند؟ این همه در فوتبال هزینه می‌کنید، مدام می‌گوئید اگر فوتبال پایه قوی شود ما آینده روشنی در فوتبال مان خواهیم داشت آن‌وقت برایش پول خرج نمی‌کنید.
با مدیر عامل باشگاه استقلال هم در این باره حرف زده‌ای؟
نه. من کاری به ایشان ندارم. متاسفانه مدیران ما هم می‌دانند عمرشان در فوتبال کوتاه است، نمی‌آیند که یک حرکت درست و حسابی برای آینده باشگاهی بزنند. مشکل اصلی فوتبال ما همین مشکل مدیریت است. شما ببینید چقدر برای استقلال مشکل درست شده است. باشگاه تا همین چند هفته پیش کلی حاشیه داشت و مشکلات زیادی برایش به وجود آمد. متاسفانه فوتبال ما به درستی مدیریت نمی‌شود و آدم‌هایی سر کار نمی‌آیند که دلشان برای فوتبال ایران بسوزد. من فکر می‌کنم فوتبال باید به دست خود فوتبالی‌ها اداره شود.
در نقل و انتقالات فوتبال هستیم و بحث درباره رقم‌های کلان قرارداد فوتبالیست‌هاست.
اول از همه فوتبال در دنیا هزینه‌های زیادی دارد. شما ببینید باشگاه‌ها با چه رقم‌هایی بازیکن را می‌خرند. الان کشورهای عربی چندین برابر باشگاه‌ها خود ما هزینه می‌کنند. پول می‌دهند و می‌بینید بازیکنان ما را می‌خرند. به نظرم فوتبالیست هر پولی بگیرد نوش جانش ولی این را قبول دارم که طرف باید خوب هم بازی کند. شما نگاه کنید قدیم‌ها بازیکنان چه تعصبی داشتند. الان متاسفانه تعصب در فوتبال کم شده است و خیلی از بازیکنان با پول مقصد خودشان را انتخاب می‌کنند.
نظرت درباره استقلال امسال چیست؟ فکر می‌کنی این استقلال بتواند موفق شود؟
استقلال تیم جوانی است و قطعا در فصل جدید انگیزه زیادی خواهد داشت. آقای استراماچونی هم مربی جوانی است و من شنیده ام خیلی انگیزه دارد. من به استقلال خیلی امیدوارم. احساس می‌کنم که امسال ان‌شاءا... نتایج خوبی به دست خواهیم آورد. آقای استراماچونی نباید به یکسری حواشی توجه کند. باید کار خودش را کند. امیدوارم همه از تیم حمایت کنند. استقلال الان نیاز به حمایت دارد. چند سال است جام نگرفته‌ایم. الان دقیقا زمانی است که باید وقت دهیم. مربی آمده کار کند. من شنیده ام در کارش خیلی جدی است. بازیکنان هم دوست دارند موفق باشند. ان‌شاءا... که استقلال امسال بتواند موفق باشد ولی این‌که جام بیاورد را نمی‌دانم. مهم هم نیست. باید زمان بدهیم. ان‌شاءا... تیم خوب بازی کند. این استقلال می‌تواند موفق شود.
نظر تو درباره حضور ویلموتس در تیم ملی چیست؟
آقای ویلموتس تازه به تیم ملی آمده و مشخص است که ایشان هم نیاز به زمان دارد. شروع کار برای او و تیم ملی خوب بوده است. امیدواریم که این وضعیت ادامه داشته باشد. باید از ایشان هم حمایت کرد.

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها