حسین ا... کرم، رئیس شورای هماهنگی حزب‌ا... مهمان این هفته برنامه تلویزیونی دستخط بود و در این برنامه درباره فعالیت‌های این تشکیلات و برخی حواشی آن پاسخ داد.
کد خبر: ۱۲۱۹۷۳۳

ا... کرم در بخشی از سخنانش ضمن انتقاد از عملکرد دولت بویژه در بحث مذاکرات برجام از برخی مواضع رئیس‌جمهور قدردانی کرد و گفت: بنده در رسانه ملی از آقای رئیس‌جمهور در مواضع اخیرش تشکر می‌کنم. چرا نباید تشکر کنیم؟ ملت درخصوص تصمیمی که ایشان درباره عدم پذیرش فریز فرانسوی‌ها و همچنین در مقابل راهزنی دریایی انگلیسی‌ها گرفتند تشکر می‌کنند زیرا در این مواضع، حرف‌های دل ملت زده شد.
وی همچنین گفت: البته من اگر رئیس‌جمهور فعلی ایران بودم از ملت ایران به خاطر این‌که به آمریکایی‌ها اعتماد کردم و فکر کردم اوباما و جان کری آدم‌های مودبی هستند عذرخواهی و اعتراف می‌کردم که جریان دموکرات‌های آمریکا افراد پیچیده‌ای هستند و با پنبه سر می‌برند.
ا...کرم افزود: البته در وضع کنونی که ما با آمریکا در حال مبارزه هستیم همه باید یکپارچه باشیم.
عامل پایان جنگ تحمیلی، مقاومت بود
رئیس شورای هماهنگی حزب‌ا... در بخش دیگری از این برنامه با بیان این‌که در راهبرد مقاومت، ما آفند نداریم گفت: ما پهپاد را وقتی می‌زنیم که تجاوز کرده باشد. حامیان ما هم ساکت نمی‌نشینند و حزب‌ا... لبنان اعلام کرده که ساکت نمی‌نشیند.
وی افزود: این‌که اسرائیل در جنگ با حماس در کمتر از 48 ساعت از مصر درخواست میانجیگری می‌کند می‌دانید برای چیست؟ برای این‌که ما موشکی به آنها دادیم که توسط حماس زده می‌شود و 70 کیلومتر برد دارد و توسط رادارها رصد نمی‌شود.
ا...کرم درباره پایان جنگ و پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران هم گفت: برخی معتقدند قطعنامه 598 جنگ را به پایان رساند ولی بنده معتقدم مقاومت این کار را کرد. به هر حال، نامه مشخص مسؤول تبلیغات جنگ در آن زمان به امام هست که رویکرد مردم به جبهه کم شده است و آقای هاشمی هم وقتی به امام می‌گویند، امام می‌گویند من دستور جهاد می‌دهم. یعنی اگر فکر می‌کنید کم شده، من دستور جهاد می‌دهم و این را جبران می‌کند.
وی افزود: یا بحث اقتصاد که امام می‌فرمایند نفت پیش‌فروش کنید، استقراض کنید. یا می‌گویند من به مردم می‌گویم مالیات بدهند. آقای هاشمی می‌گویند مالیات‌ها را گرفته‌ایم، فشار به مردم بالاست. امام می‌فرمایند راهکارهای دیگری اعمال کنید. امام تن نمی‌دهند و به هر حال چند نامه بسیار معروف به امام هست که امام را به قطعنامه 598 می‌رساند؛ نامه‌هایی که جام زهر است.
ماجرای نفوذ در انصار حزب‌ا...
ا...کرم درباره شکل‌گیری انصار حزب‌ا... نیز گفت: ما به عنوان جناح هیاتی هیات رزمندگان عاشق ثارا... که در مسجد شهدا بود، یک جریان بودیم و دو جریان دیگر هم بودند که تقریباً سه جریان می‌شدیم و یک جریان هم نفوذی بود. در نهایت چهار جریان بود.
وی درباره هویت جریان نفوذی گفت: کسانی بودند که با کارگزاران که بعدها شکل گرفت، رابطه داشتند. چنین جریانی هم در ما نفوذ کرد و تقریباً می‌توان گفت در سال 75 بود که متوجه این نفوذ شدیم.
ا...کرم برخی از حواشی پیرامون انصار حزب‌ا... را نیز نتیجه فعالیت این نفوذی‌ها دانست و گفت: برخی اشتباهاتی که از طریق نفوذی‌ها به وجود می‌آمد بزرگنمایی شد که از جمله آنها بحث فیلم «آدم برفی» بود. این بزرگنمایی شد در حالی که واقعیت ندارد.
وی افزود: جریانی که بعدها معروف به جریان تندروی دوم خرداد شد، آن زمان هم در روزنامه سلام بودند و این مسائل را حرکت می‌دادند و عمدتاً آنها می‌خواستند پرچم عدالتخواهی در دست خودشان بماند، گرچه اینها فقط در حد نماد بود و اینها تغییر رویه داده بودند.
ا...کرم در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که لیدر جریان نفوذی در انصار حزب‌ا... چه کسی بود، گفت: اجازه دهید اسم ایشان را بیان نکنم. نیروهای امنیتی اسم ایشان را می‌دانند. مسائلی که جریان نفوذی ایجاد می‌کرد، مثلاً درگیر شدن با سروش در دانشکده فنی بود که اصلاً قرار ما نبود. حتی آقای ده‌نمکی هم آنجا بحث مناظره را مطرح می‌کند، اما می‌بیند جلسه متشنج است و بهم خورده است، در حالی که انصار حزب‌ا... اساسا در آن جلسه حضور ندارد، مگر جریان نفوذی در آن جلسه حضور دارد.
وی درباره عاقبت جریان نفوذی گفت: به هر حال جایزه خود را هم از کارگزاران گرفتند؛ در حد معاون وزیر!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها