jamejamnashriyat
نشریات روزنامه جام جم کد خبر: ۱۲۱۹۳۱۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸  |  ۰۰:۰۱

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف غذاهای غنی از فیبر، یعنی مصرف بیش از 30‌گرم فیبر در طول روز باعث می‌شود خطر مرگ و بروز بیماری‌های غیرقابل‌انتقال کاهش چشمگیری پیدا کند.

پژوهش‌های متخصصان نیوزیلندی ثابت کرد وجود فیبرهایی چون غلات کامل، حبوبات، سبزیجات و میوه‌ها در رژیم غذای طبیعی می‌تواند تأثیر بسیار خوبی بر سلامت بدن داشته باشد.همچنین نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد مصرف غذاهای غنی از فیبر بین ۱۵ تا ۳۰ درصد هر نوع مرگ‌ومیر و حتی مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی- عروقی را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، بروز بیماری‌های قلبی - عروقی، سکته مغزی، دیابت نوع ۲ و سرطان روده بزرگ را بین ۱۶ تا ۲۴ درصد کاهش می‌دهد. افزایش مصرف فیبر با کاهش وزن و کلسترول همراه بوده درحالی‌که این اثر در مصرف کم فیبر یا استفاده از فیبرهای مصنوعی یا عصاره‌های فیبری خیلی کمتر خواهد بود./ مهر

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
تکریم بسیج، پاسداشت جوانمردی و تضمین آینده است

تکریم بسیج، پاسداشت جوانمردی و تضمین آینده است

پنجم آذر، یادآور نام بسیج و خاطره عزیزترین نهاد و بزرگ‌ترین مردان تاریخ ماست. نهادی که به تعبیر امام راحل تشکیل آن «یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود» و «شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد.

شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

جلسات شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی قوا در ابتدای کار، امیدواری زیادی برای حل مشکلات اقتصادی ایجاد کرد، زیرا این احساس وجود داشت که یک نهاد بالادستی برای کنترل شرایط اقتصادی ایران و تعیین چشم‌انداز آتی آن ایجاد شده است اما به‌سرعت موانع متعددی در مقابل عملکرد این شورا ایجاد شد.

تدبیر و توکل در تحریم

تدبیر و توکل در تحریم

«دوستانت را نزدیک خودت نگه دار و دشمنانت را نزدیک‌تر»، با این‌که این عبارت را منسوب به چرچیل می‌دانند، ولی خلفای عباسی بیش از هزار سال پیش آن را زندگی کردند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر