اطلاعاتی که باید ارائه شود شامل مشخصات کشتی، مبدأ، مقصد، صاحب کشتی و ... است که در این مرکز به ثبت میرسد. نفتکش انگلیسی با خاموش کردن سیستم AIS یا سیستم شناسایی خودکار اطلاعات، با مرکز کنترل دریایی هرمزگان همکاری نکرده تا برای این نفتکش سه پیام هشدارآمیز ارسال شود. طبق قانون وقتی کشتی وارد آبهای سرزمینی کشوری میشود باید AIS خود را روشن کند. این اقدام انگلیسیها به معنای آن است که شناوری بدون پلاک و هویت وارد آبهای سرزمینی شده و صاحب آب میتواند آن را توقیف کند. طبق قاعده، VTS محلی دو بار به کشتی هشدار میدهد تا AIS خود را روشن کند و برای بار سوم به او میگوید اگر از روشن کردن AIS خود طفره برود، گارد ساحلی وارد عمل شده و کشتی را به ساحل میبرد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
حمیدرضا حسینی معتقد است تاریخ بهارستان بازتابی از فراز و فرود سیاست و فرهنگ ایران در ۲ سده اخیر بوده است
آلبرت بغزیان، اقتصاددان در گفتوگو با «جامجمآنلاین» مطرح کرد؛