رئیس‌جمهور با رد راهکارهای چند ماهه برای توقف فعالیت‌های ایران گفت: گذشت زمان و از دست رفتن فرصت‌ها، ایران را مجبور به اجرای گام سوم خود خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۱۸۵۱۹

حسن روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، اهتمام و تلاش فرانسه برای حفظ برجام را حائز اهمیت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم به بازگذاشتن همه مسیرها برای حفظ برجام است.
رئیس‌جمهور با اشاره به سفر نماینده ویژه رئیس‌جمهور فرانسه به کشورمان، عنوان کرد: طرفین ایرانی و اروپایی برجام باید تلاش کنند گام‌های متوازنی در راستای حفظ این توافق برداشته شود. روحانی تشدید تحریم‌ها علیه ایران از سوی آمریکا را در بقای برجام مشکل‌آفرین دانست و افزود: افرادی در آمریکا هستند که نمی‌خواهند تلاش‌ها برای حفظ برجام موفق باشد که نمونه آن تصمیم اخیر کنگره آمریکا در دزدی بیش از 5/1 میلیارد دلار پول ملت ایران است. رئیس‌جمهور با بیان این‌که به‌رغم مشکلات و کارشکنی‌ها معتقدیم طرفین باید از فرصت باقیمانده به‌خوبی استفاده و بهره‌برداری کرده و کارشناسان دو طرف با خلاقیت خود راهکارهای مناسبی را برای حفظ و ادامه برجام پیدا کنند، گفت: اروپا باید تلاش‌های خود را در جهت تامین منافع مشروع ایران و ایجاد آتش‌بس در جنگ اقتصادی آمریکا تسریع کنند./ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها