سرلشکر باقری: توقیف نفتکش ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند

رئیس ستادکل نیروهای مسلح، توقیف یک فروند نفتکش حامل سوخت ایران از سوی انگلیس به اتهامات واهی در آب‌های بین‌المللی را اقدامی تلافی‌جویانه و در پاسخ به اقدام مستقیم، شفاف و شجاعانه نیروهای مسلح ایران علیه پهپاد متجاوز دشمن دانست و تأکید کرد این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند و در صورت مقتضی، در زمان و مکانی مناسب، پاسخ این اقدام ذلت‌بار مدنظر قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۲۱۶۶۰۲

به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر محمد باقری در مراسم تکریم و معارفه جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان این‌که وجوه برجسته ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز با امتیازات دشمن قابل مقایسه نیست و ما دست برتر را داریم، گفت: دشمن در دستیابی به اهداف خود ناکام مانده و آن‌قدر تحقیر شده است که واقعا نمی‌داند چگونه رفتار کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بدعهدی آمریکا و اروپا در موضوع برجام بیان کرد: با وجود خُلف‌وعده غرب در قبال برجام، نظام جمهوری اسلامی ایران یک‌سال صبر کرد و اجازه داد همه مردم و حکومت‌های جهان مطمئن شوند ما نسبت به تعهدات خود پایبند هستیم.
باقری افزود: ایران اسلامی نشان داد جنگ‌طلب نیست و قصد بدعهدی و تعرض به دیگران را ندارد و این دشمن است که بدعهدی می‌کند؛ اما از اردیبهشت امسال و در دوره‌ای تازه، مصمم شد که راهبرد جدیدی با عنوان «مقاومت فعال» را در پیش بگیرد؛ دوره‌ای که برابر تدابیر عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی، دوره‌ای است که ما نه از جنگ می‌هراسیم و نه از جنگ استقبال می‌کنیم. در این دوره، مذاکره به معنای تسلیم است؛ لذا به آن «نه قاطع» می‌گوییم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، تحریم و فشارهای اقتصادی را عامل محرکی برای تلاش حداکثری جامعه در رسیدن به خودکفایی دانست و تصریح کرد: اکنون زمانی است که می‌توان اقتدار و بازدارندگی کشور را به اوج خود رساند.
باقری در ادامه با اشاره به تأکید فرمانده معظم کل قوا مبنی بر پاسخگویی قاطع به تهدیدات گفت: نیروهای مسلح کشور گوش به فرمان ولایت، پای کار و دست به ماشه آماده پاسخ به‌موقع به هرگونه اقدام خصمانه دشمن هستند.
وی افزود: به فضل الهی و با مجاهدت‌های نیروهای مسلح، امروز به سطح مطلوبی از بازدارندگی دفاعی دست یافته‌ایم و این‌که یک پهپاد جاسوسی پیشرفته بلافاصله پس از تجاوز به حریم کشورمان ساقط می‌شود، هرچند لطف الهی است؛ اما این نکته بسیار مهم است که این پهپاد متجاوز با سلاح ساخت متخصصان جوان ایرانی، با کاربری و اجرای همین جوانان در برابر بزرگ‌ترین قدرت نظامی جهان و در یک شب تاریک، با غافلگیری تمام منهدم شد و توجه به این مهم، به تغییر محاسبات تمامی دشمنان منجر می‌شود.
خودداری نفتکش انگلیسی از ورود به تنگه هرمز
در شرایطی که مقام‌های ایران، دولت انگلیس را به دلیل توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران به راهزنی دریایی متهم کرده‌اند، منابع خبری روز دوشنبه از توقف یک نفت‌کش متعلق به شرکت بریتیش پترولیوم در خلیج‌فارس خبر داده‌اند. به گزارش فارس، وبگاه شبکه خبری بلومبرگ مدعی شده نفتکش بریتیش هریتیج که متعلق به شرکت بریتیش پترولیوم است از بیم توقیف توسط ایران از حرکت به سمت تنگه هرمز خودداری کرده است. طبق این گزارش، این نفتکش در حال حرکت به سمت پایانه نفتی بصره در جنوب عراق بوده، اما روز ۶‌جولای (۱۵ تیر) ناگهان تغییر مسیر داد و در حال حاضر در سواحل عربستان سعودی است. یک مقام مطلع، مدعی شده شرکت انگلیسی نگران است ایران در اقدامی تلافی‌جویانه این نفتکش را توقیف کند.
کشتی مورد نظر توسط شرکت نفتی رویال داچ شل برای انتقال نفت از بصره به شمال غربی اروپا اجاره شده است. گفته می‌شود کشتی بریتیش هریتیج بدون نزدیک شدن به سواحل ایران قادر به خروج از تنگه راهبردی هرمز نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها