پدافند هوایی ارتش سوریه به موشک‌های مهاجم در دو منطه الکسوه و الدیماس در جنوب و غرب دمشق و منطقه الوسطی در حمص واکنش نشان داد و شماری از آنها را سرنگون کرد.
کد خبر: ۱۲۱۵۲۱۹

به گزارش العالم این موشک‌ها از سوی جنگنده‌های اسرائیلی که به آسمان لبنان تجاوز کرده بودند، شلیک شده بود. تلویزیون المیادین در همین رابطه از صدای انفجار در مرز لبنان و سوریه خبر داد و گفت این صداها همزمان با پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در ارتفاع کم بوده است. تلویزیون سوریه نیز در گزارش خود اعلام کرد در پی این انفجارات به چندین منزل مسکونی در شهر صحنایا آسیب وارد شده و شیشه برخی خانه‌ها شکسته و تعدادی نیز شهید یا مجروح شده‌اند.
دید‌بان حقوق بشر سوریه، نهاد وابسته به مخالفان سوری، تعداد تلفات حملات دیروز را ۱۵ نفر اعلام کرد و گفت شش نفر آنها غیرنظامی بودند. به گفته این نهاد، در این حملات ۹ نفر از نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در اطراف دمشق و حومه حمص و شش غیرنظامی از جمله سه کودک در منطقه صحنایا در حومه دمشق جان خود را از دست دادند. پیشتر رسانه‌های سوری از کشته شدن چهار غیرنظامی بر اثر این حملات هوایی خبر داده بودند.
این حمله چند روز بعد از نشست سه جانبه اسرائیل، روسیه و آمریکا در قدس صورت می‌گیرد. در آن نشست آمریکا و اسرائیل تلاش کرده بودند روسیه را بر آن دارند تا با فشار بر ایران زمینه را برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه فراهم سازد اما آنچنان‌که خبرگزاری‌ها گزارش دادند پاسخ دندان‌شکن روسیه به آمریکا و رژیم صهیونیستی این نقشه را نقش بر آب کرده بود‌. روسیه دراین نشست ایران را متحد خود توصیف کرد وحضور ایران را به دلیل درخواست دولت سوریه قانونی توصیف کرد‌. روسیه در مقابل از آمریکا و اسرائیل خواست کاری کنند سوریه به دوران ثبات و امنیت برسد. سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه دیروز در واکنش به این حملات گفت: آنها را بررسی می‌کند. حملات اخیر یک بار دیگر نشان داد صهیونیست‌ها هیچ اهمیتی به مرزهای بین‌المللی و توافقات دو جانبه یا چند جانبه ندارند و به صورتی افسارگسیخته همچنان به تجاوزات خود ادامه می‌دهند‌. تنها راه مقابله با این تجاوزات مقاومت و پاسخ‌های پدافندی کارآمد است .
در همین رابطه روز گذشته یک رسانه صهیونیستی از استقرار کامل چهار پرتابگر سامانه دفاع موشکی «اس-300» ارتش روسیه در یکی از استان‌های سوریه خبر داد. این خبر هنوز از سوی منابع سوری یا روسی تایید یا تکذیب نشده است. این منبع صهیونیستی گفت موشک‌ها در استان مصیاف در شمال غربی سوریه مستقر شده‌اند. سال گذشته به دنبال سرنگون شدن یک فروند هواپیمای تجسسی ارتش روسیه توسط جنگنده‌های صهیونیستی، روسیه پرتابگر، رادار و خودروی فرماندهی و کنترل این سامانه دفاع موشکی پیشرفته را به سوریه ارسال کرد. وزارت دفاع روسیه در آن زمان اعلام کرد به دلیل اقدامات غیرمسؤولانه رژیم صهیونیستی، 15 نظامی روسیه کشته شده و مسکو حق واکنش در قبال اقدامات خصمانه اسرائیل را دارد. این وزارتخانه تصریح کرد، مسکو اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی را عمدی و خصمانه می‌داند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها