احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن انتقاد از سازوکار مالی اروپا گفت: اینستکس از نفت در برابر غذا و داروی صدام هم بدتر است.
کد خبر: ۱۲۱۴۷۲۴

توکلی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین تاکید کرد: اینستکس اجرا شد و خیلی‌ها راضی‌اند که اینستکس اجرا شده است. در حالی که این اتفاق برای ایران ضرر دارد و ما را از حقوق‌مان محروم خواهد کرد. در واقع با اجرایی شدن اینستکس،‌ اروپایی‌ها هیچ الزامی ندارند که به تعهداتی که در برجام امضا کرده‌اند، عمل کنند. آنچه در برجام آمده بود کشورهای اروپایی را متعهد کرده بود تا همه محدودیت‌های بانکی با ایران را بردارند، به طوری که ایرانی‌ها بتوانند دارایی‌های خود را جابه‌جا کنند و همچنین حوائج بانکی‌شان برطرف شود.
توکلی ادامه داد: اینستکس نه تنها تعهدی در قبال این موارد ندارد، بلکه ایران را از مطالبه تعهدات ذکر شده در برجام هم منع می‌کند. در اینستکس ایران فقط اجازه دارد با راه‌اندازی یک شرکت انحصاری، دارو به کشور وارد کند که این حتماً و قطعاً توهینی آشکار به ایران و ایرانی‌ است. کمااین‌که بخش دارو اصلاً از همان اول هم مشمول تحریم‌ها نبود.
وی با بیان این‌که من نمی‌دانم چطور آقایان زیر بار چنین قول و قرارهایی رفته‌اند گفت: برجام با آن همه دنگ و فنگ و مذاکرات چندساله به کجا رسید که اینستکس بخواهد برسد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها