رئیس دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی سازمان بهزیستی کشور گفت: رانندگان۹۰ درصد خودروهایی که در محل پارک ویژه معلولان توقف می‌کنند معلولیت ندارند، با وجود این جریمه هم نمی‌شوند.
کد خبر: ۱۲۱۴۶۱۵

به گزارش ایرنا،‌ ابراهیم کاظمی مؤمن سرایی افزود: پارک خودروها در پیاده‌روها یا جلوی محل پارک ساختمان‌ها همچنین پارک خودروها در جای پارک خودروی افراد معلول برای آنان و افراد ناتوانی مانند سالمندان دردسرساز شده است.
وی ادامه داد: هرچند در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در زمینه فرهنگسازی رخ داده است؛ برخی رفتارها هنوز قابل درک نیست به طور مثال پارک روبه‌روی پل عابر، جامعه معلولان و سالمندان را به مشقت می‌اندازد.
مؤمن‌سرایی عنوان کرد: توجه به رمپ‌هایی که ویلچر از روی آن رد می‌شود، بسیار حائز اهمیت است. افرادی که جلوی این رمپ‌ها پارک می‌کنند چون خودشان درگیر معلولیت نیستند و این‌گونه ناتوانی‌ها برایشان قابل لمس نیست، با خیالی آسوده خودروی خود را آنجا پارک می‌کنند یا در کمال تعجب خودروی خود را به پیاده‌روها می‌برند.
رئیس دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی سازمان بهزیستی کشور گفت: این افراد تصور می‌کنند هنگام پارک خودرو در پیاده‌رو، شهروندان عابر از کنار آن رد می‌شوند، اما مساله اینجاست که افراد دارای معلولیت و سالمندان با عصا یا حتی زنان با کالسکه کودک را به زحمت و مشقت می‌اندازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها