آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه همزمان با هفته قوه قضاییه در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی به پرسش‌های مطرح درباره فعالیت‌های قوه قضاییه و برنامه‌های این نهاد پاسخ داد.
کد خبر: ۱۲۱۳۷۷۵

به گزارش میزان، یکی از مباحث مطرح شده در این گفت‌وگوی تلویزیونی، مربوط به حساب‌های بانکی پرحاشیه قوه قضاییه بود که در مقطعی تعداد آنها 63 حساب عنوان شده بود. رئیسی در این زمینه گفت: آن حساب‌ها ۶۳ حساب نیست و این عدد درستی نبود که اعلام شد. این حساب‌ها امکانی برای قوه قضاییه بود که آنجایی که بودجه دولتی و مصوب نمی‌تواند مشکلات را حل کند، از آن برای رفع مشکلات و ارائه خدمات به مردم در قوه قضاییه استفاده کند. ما به دلیل همین ذهنیت‌هایی که در جامعه ایجاد شده، این حساب‌ها را به پنج حساب تقلیل دادیم و برای این‌که مردم عزیزمان در جریان باشند، سالانه هم درآمد از این حساب‌ها و هم هزینه‌های آن را برای عموم مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.
رئیسی با بیان این‌که هیچگونه ناسلامتی در دستگاه قضایی قابل تحمل نیست، تاکید کرد: به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم وکیل ناسالم، کارشناس ناسالم، قاضی ناسالم، ضابط ناسالم، کارمند ناسالم و هر کسی که با پرونده مرتبط است، مطلقا به‌صورت ناسالم در این روند حضور داشته باشد.
وی با اشاره به اعلام برخورد با ۶۰ قاضی متخلف گفت: این آغاز کار است. در این باره کمیسیون تعیین صلاحیت را فعال کردم و تاکنون دو سه جلسه هم تشکیل شده است و دادگاه عالی صلاحیت را بنده تشکیل می‌دهم و بخش‌های مختلف نظارتی در دستگاه قضایی در این زمینه فعال شده‌اند.
مجری برنامه در ادامه درخصوص نتایج بررسی «حادثه ندامتگاه تهران بزرگ» پرسید.
رئیس قوه قضاییه در پاسخ اظهار کرد: این قضیه دو نکته اساسی دارد؛ یکی بحث جنایتی است که در آنجا انجام شده و طبیعتا باید این پرونده در دادسرا سریع رسیدگی می‌شد که در اسرع وقت رسیدگی و کیفرخواست صادرشد و مساله دیگر که از این مهم‌تر است، مساله غفلت یا کوتاهی است که ماموران و مسؤولان زندان کرده باشند که بیشتر مورد توجه ماست. ما حتما مسؤولی را که در این رابطه سهل انگاری و غفلت کرده باشد، برکنار خواهیم کرد و برخورد ما در حد توبیخ نیست و برکنار می‌کنیم و دستور این قضیه را در ذیل گزارشی که برایم ارسال شد، داده ام و این کار ان‌شاءا... اتفاق می‌افتد.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: ما باید با حوادث سریع، دقیق و کاملا حق خواهانه برخورد کنیم. باید بررسی کنیم چرا باید زمینه وقوع این‌گونه حوادث وجود داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها