توافق وزارت راه و دفاع برای ساخت مسکن

وزیر راه و شهرسازی صبح یکشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت صد هزار واحد مسکونی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این‌که وزارت دفاع طی امسال و سال آینده صدهزار واحد مسکونی می‌سازد، گفت: به‌زودی برنامه احداث ۱۱۰ پروژه ساخت‌وساز مسکن با حضور رئیس‌جمهور کلید می‌خورد.
کد خبر: ۱۲۱۳۶۱۳

به گزارش مهر، محمد اسلامی بیان کرد: این صد هزار واحد جدای از ۴۰۰ هزار واحد در برنامه اقدام‌ملی تولید و عرضه مسکن است. این ۱۰۰هزار واحد مسکونی دوساله و طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ ساخته می‌شود.
به گفته وزیر راه و شهرسازی تاکنون احداث ۱۴۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی آغازشده است. این عضو کابینه همچنین خبر داد: به زودی برنامه احداث ۱۱۰ پروژه ساخت‌وساز مسکن در راستای برنامه اقدام ملی با حضور رئیس‌جمهور کلید می‌خورد. این صد هزار واحد مسکونی در اراضی نیروهای مسلح در چارچوب قانون و با اذن رهبر انقلاب ساخته می‌شود و مشمول تسهیلات رایج بخش مسکن و طبق مصوبات شورای پول و اعتبار خواهد بود؛ ۸۰درصد هزینه ساخت به سازنده داده می‌شود که قابل انتقال به خریدار است.
وی گفت: در سال ۹۷ بیش از ۵۴۵ هزار ازدواج ثبت شد که باید این ۴۰۰ هزار واحد در راستای تسهیل این تعداد ازدواج باشد. به‌زودی با وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مسکن فرهنگیان قرارداد امضا می‌کنیم.
اسلامی افزود: اولویت ساخت صد هزار واحد در شهرهایی است که نیروهای مسلح در آنجا مستقر هستند، ۲۵ شهر بزرگ به‌عنوان شهرهای هدف ما تعیین‌شده که طبق قانون مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری باید پادگان‌های این شهر به بیرون از شهر منتقل شود و اراضی آن در اختیار فضای شهری قرار بگیرد. این پادگان‌ها اولویت برای ساخت مسکن نیروهای مسلح خواهند بود. در شهرهایی هم که نیروهای مسلح زمین نداشته باشند یا در شهرهای جدید یا در اراضی دولتی زمین به این طرح اختصاص می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها