متهم سابقه‌دار که به خاطر سرقت مقرون به آزار بازداشت شده بود در یک لحظه از غفلت سرباز بدرقه استفاده کرد و با پریدن از طبقه دوم دادسرای سرقت تهران به زندگی‌اش پایان داد.
کد خبر: ۱۲۱۳۴۳۱

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، ساعت 11 جمعه 31 خرداد امسال مردی با پلیس تهران تماس گرفت و از سرقت خودروی پرایدش در حالی که پسر 19 ساله‌اش روی صندلی عقب آن خواب بوده در خانی‌آباد خبرداد. ماموران دقایقی بعد برای بررسی موضوع در محل حادثه که مقابل مغازه میوه‌فروشی بود حاضر شدند. آنها با زن و مردی رو‌به‌رو شده بودند که به‌شدت نگران وضع حال پسرشان بودند. پدر خانواده به افسر تحقیق گفت: پسرم در صندلی عقب خوابید و همراه من و مادرش برای خرید به مغازه میوه‌فروشی نیامد. خودروی پرایدمان روشن بود. وقتی‌برگشتم، مردی را دیدم که پشت فرمان نشست و خودرو را سرقت کرد.
ماموران کلانتری خانی‌آباد با اطلاعاتی که از این زوج میانسال به دست آوردند، مشخصات خودروی سرقتی و پسر 19 ساله را به گشت‌های انتظامی گزارش دادند و خودشان هم به تعقیب سارق فراری پرداختند. در جریان این تعقیب و گریز ماموران سرانجام خودروی مورد نظر را در اطراف خانی‌آباد یافتند و با سد کردن راه خودروی سرقتی آن را متوقف کردند. سارق جوان که چاقو به دست داشت نیز خلع سلاح و از سوی پلیس بازداشت شد.
در این مرحله ماموران در بازرسی از داخل خودرو با پسر جوان ربوده شده در حالی رو‌به‌رو شدندکه از ناحیه انگشت دست هدف ضربه‌های چاقوی سارق قرار گرفته بود.
متهم 37 ساله در جریان تحقیقات به افسر تحقیق گفت : چهار سال پیش به خاطر سرقت خودرو و لوازم آن به زندان افتادم. معتاد به شیشه‌ام، مدتی در زندان بودم تا این‌که خانواده‌ام رد مالم را پرداختند و با پایان یافتن محکومیتم از زندان آزاد شدم. اما کار درستی نداشتم و دوباره سرقت را شروع کردم. صبح روز جمعه نیز در حال پرسه زدن در اتوبان سعیدی بودم که متوجه خودروی پرایدی شدم که روشن است و سوئیچ روی آن بود. سریع سوار شده و از محل دور شدم. فکر نمی‌کردم فردی در صندلی عقب خودرو خوابیده باشد. 200 متری که از محل دور شدم صدای فریاد از صندلی عقب شنیدم که می‌گفت مرا کجا می‌بری و توقف کن. با دیدن پسر 19 ساله شوکه شدم و نمی‌دانستم او راچطور از خودروی در حال حرکت بیرون بیندازم.
وی گفت: او با من درگیر شد و سعی می‌کرد خودرو را متوقف کند. در جدال با وی چاقو را از جیبم درآوردم و چند ضربه به سمت او انداختم که انگشتانش زخمی شد. در این گیرو دار بود که گشت پلیس متوجه‌مان شد و خودروی سرقتی را متوقف کردند و من بازداشت شدم.
متهم روزشنبه یکم تیر امسال برای ادامه تحقیقات به شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران منتقل شد. متهم با دستبند و پابند در نزدیکی نرده‌های طبقه دوم در دادسرای ناحیه 34 تهران ایستاده بود. سرباز بدرقه برای کپی پرونده قضایی به بخش دیگری از دادسرا رفت که در این هنگام سارق بالای نرده‌ها رفت و خود را به پایین پرت کرد که بر اثر اصابت سر او با موزائیک‌های طبقه همکف در دم جان باخت.
همزمان با گزارش مرگ او به ساسان غلامی، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران او در محل فوت سارق جوان حاضر و قرار شد از مامور بدرقه سارق تحقیقات انجام شود. همچنین موضوع مرگ سارق معتاد به خانواده‌اش اطلاع داده شود، دوربین‌های مداربسته که صحنه سقوط او را ثبت کرده‌اند مورد بازبینی قرار گیرد و سوابق کیفری متهم فوت‌شده از پلیس استعلام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها