تقدیر از عوامل ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان شبکه افق

آیین تقدیر از تلاشگران ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان شبکه افق سه‌شنبه این هفته برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۱۲۸۴۹

از تلاشگران برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان امسال شبکه افق سیما، با برگزاری مراسمی در آمفی‌تئاتر این شبکه تقدیر شد.
ابتدا حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری، کارشناس ویژه‌برنامه «ایوان خدا» شبکه افق در رمضان امسال طی سخنانی با اشاره به ویژگی برنامه‌های مناسبتی تلویزیونی گفت: یکی از بزرگ‌ترین معضلات، آشنا نبودن با خداوند است و صداوسیما به عنوان یک دانشگاه، باید همه تلاش خود را در راستای آشنایی بیشتر با خداوند و معارف الهی به‌کار بندد.
ماندگاری افزود: اسم برنامه‌های تلویزیونی ما همه مزین به نام خداوند هستند ولی باید دید محتوای آنها تا چه میزان در این راستا تنظیم و تدوین شده است.
او تصریح کرد: تلاشگران برنامه‌های مناسبتی ماه رمضان، خادمان رسانه‌ای امام عصر(عج) هستند و این بالاترین مزد برای آنهاست.
توجه به فرم و محتوا در شبکه‌های تلویزیونی ضروری است
در ادامه، شهرام شکیبا، مجری برنامه‌ «ماه نشان» شبکه افق در سخنانی با اشاره به ویژگی‌های شبکه افق بیان کرد: همه ما در جنگ رسانه‌ای با دشمن و برخی از خودباختگان فرهنگی به سر می‌بریم و شبکه افق، یکی از مهم‌ترین پایگاه‌ها در این زمینه به شمار می‌رود.
او افزود: شبکه‌های معاند به دنبال ترویج جهل هستند ولی در این میان شبکه افق همه تلاش خود را به‌کار گرفته تا در این جبهه رسانه‌ای، به تبلیغ معارف دین اسلام و آرمان‌های انقلاب بپردازد.
شکیبا با اشاره به تصویر و کلام به عنوان دو اصل اساسی در برنامه‌های تلویزیونی عنوان کرد: دغدغه‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد. آنجا که رهبر معظم انقلاب نگرانی خود را بابت آسیب به زبان فارسی هم بیان می‌کنند، البته راهکار این مساله تنها جایگزینی واژه‌ها نیست بلکه باید ذات زبان را مورد توجه قرار داد.
این مجری برنامه‌های تلویزیونی با اشاره به محتوای برخی برنامه‌های شبکه‌های سیما گفت: لازم است در کنار توجه به فرم، محتوا را نیز مد نظر قرار دهیم و تنها شادی و سرگرمی، ملاک و معیار عمل نباشد.
افق بیشترین مخاطب هوادار را در تلویزیون دارد
جلال غفاری، مدیر شبکه افق هم در پایان این مراسم در سخنانی گفت: شبکه افق در برنامه‌های ماه رمضان امسال توانست فُرم جدیدی را خلق کند و با توجه به اصل استودیوگریزی، با استفاده از فضای معنوی و نورانی حرم مطهر رضوی، برنامه‌های زنده خود را روی آنتن ببرد.
او افزود: این شبکه دارای ویژگی‌های خاص خود است از جمله این‌که مخاطبان هوادار دارد و جذب این نوع از مخاطب یکی از اولویت‌های افق از ابتدا تاکنون بوده است؛ دیگر این‌که خط و ذائقه بصری شبکه افق متفاوت از دیگر شبکه‌هاست و مخاطب را با خود همراه می‌کند. همچنین پشتوانه جبهه فرهنگی و مردمی شبکه افق را هم باید به دیگر خصوصیات آن افزود.
مدیر شبکه افق خاطرنشان کرد: رتبه شبکه افق از حیث جذب مخاطب هوادار در بین همه شبکه‌ها اول است.
غفاری ادامه داد: استفاده از تولیدات تصویری مردمی به عنوان محتوای رسانه‌ای در دستور کار شبکه افق قرار دارد، تجربه‌ای که در حادثه سیل ابتدای سال به خوبی رقم خورد و از این پس در موضوعات مختلف تکرار خواهد شد.
بخش پایانی این مراسم، تقدیر از مهمانان، مجریان و دست‌اندرکاران تولید برنامه‌های ماه رمضان شبکه افق بود.
ویژه‌برنامه سحرگاهی «ایوان خدا» با حضور حجج‌ اسلام والمسلمین مهدی ماندگاری، محمد جواد نظافت، فرازی‌نیا و کاظم راشد یزدی و با اجرای سید مرتضی جوادی و ستاره‌سادات قطبی و همچنین «ماه‌نشان» با اجرای شهرام شکیبا، برنامه‌های مناسبتی رمضان امسال بودند که با تهیه‌کنندگی سجاد بهمن‌آبادی به صورت زنده روی آنتن رفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها