۸۵۰ جلسه دولت و مجلس برای خودرو بی‌نتیجه بوده است

یک کارشناس حوزه اقتصاد و صنعت خودرو گفت: سال گذشته با توجه به بررسی‌های صورت گرفته ۷۰۰ تا ۸۵۰ جلسه بین دولت و مجلس در کمیسیون‌های مختلف در مورد قیمت خودرو برگزارشده است.
کد خبر: ۱۲۱۲۳۱۸

امیرحسین عسکریان در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: هرچه تعداد این جلسات بیشتر شده متاسفانه افزایش قیمت خودرو در بازار هم بیشتر شده است. این جلسات نه تنها به ساماندهی بازار خودرو منجر نشد، بلکه شرایط را حتی حادتر کرد، چراکه جلسات بین دولت و مجلس بدون خروجی مشخصی بود.
این کارشناس حوزه خودرو گفت: اصرار خودروسازان مبنی بر این‌که محصولات را با قیمت حاشیه بازار عرضه کنند به شرایط بد بازار خودرو افزود و وضعیت را بدتر کرد.
وی در ادامه ضمن اشاره به شعار تولید و تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو افزود: متاسفانه به‌رغم تمامی حرف و حدیث‌ها تاکنون اتفاق خاصی در بحث بهبود داخلی‌سازی خودرو در کشور نیفتاده است.
عسکریان اظهار کرد: شعار تعمیق ساخت داخل، بهبود داخلی‌سازی و حتی دستور برگزاری نمایشگاه برای بهبود داخلی‌سازی در صنعت خودرو صادر می‌شود، اما به هیچ وجه حاضر به این نیستند که دست از سیاستگذاری اشتباه بردارند.
وی گفت: برای مثال تعرفه‌های به اصطلاح قیفی واردات قطعات در کشور بارها مورد انتقاد کارشناسان خودرو و حتی مدیران سابق صنعت خودرو بوده، چراکه صنعت خودرو را تنها به سمت مونتاژکاری سوق می‌دهد و روزبه‌روز وضع مونتاژکاران را بهتر می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها