سخنگوی شورای نگهبان گفت: طبق قانون، اگر نماینده‌ای افترا بزند و نتواند نسبت به آن توضیح دهد، این موضوع در بررسی صلاحیت وی تاثیرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۱۱۸۱۳

به گزارش تسنیم، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری درباره شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی گفت: ما از وی به دلیل مطلب دروغی که مطرح کرده است به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کرده‌ایم و اگر وی نتواند این روند را ثابت کند، بدون شک در روند تایید صلاحیت وی تاثیر دارد.
وی درباره این‌که برخی جریانات سیاسی و اصلاح طلبان تندرو حضورشان در انتخابات آتی را منوط به تأیید صلاحیت‌شان از سوی شورای نگهبان دانسته‌اند، گفت: شورای نگهبان بر انجام وظایف قانونی خودش تاکید دارد و مردم هم به این حرف‌ها توجه نمی‌کنند.
کدخدایی افزود: نزدیکی‌های انتخابات از این حرف‌ها می‌زنند، اما مردم توجهی ندارند، ان‌شاءا... انتخابات پرشوری در اسفند خواهیم داشت.وی همچنین درباره توصیه‌اش به افرادی که بحث تقلب در انتخابات سال 88 را مطرح می‌کنند، گفت: ما که نمی‌توانیم در این موضوع دخالت کنیم، مملکت ما آزاد است و هر کسی هر روز حرفی می‌زند و خیلی هم ظاهرا معیار مشخص ندارد که این حرف‌ها توهین یا افترا باشد.
سخنگوی شورای نگهبان افزود: آنچه مسلم است انتخابات 88 یک انتخابات سالمی بود و اعلام نظر هم شد و این اعلام نظر پایان‌بخش همه مسائل بود، اگر هم گاهی اوقات ما مطالبی را منتشر می‌کنیم در جهت تقویت آگاه‌سازی مردم است.
وی با اشاره به این‌که ملاک اصلی کار شورای نگهبان قانون است، افزود: قانون انتخابات یک قانون کارآمد نیست تلاش‌هایی برای اصلاح صورت گرفت، ولی متاسفانه نتایج مدنظر برای اجرایی شدن این موضوع در انتخابات پیش‌رو صورت نگرفت.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با اظهارات سخنگوی کمیسیون شوراها درباره تشکیل کارگروه بین مجلس و شورا و قانون انتخابات خاطرنشان کرد: ما منتظر تصمیم مجلس هستیم.
کدخدایی با بیان این‌که با چهره‌های سیاسی دیدار می‌شود، تاکید کرد: ضرورتی برای رسانه‌ای کردن همه این دیدارها وجود ندارد.وی درباره الکترونیکی شدن انتخابات نیز گفت: ما اعلام آمادگی کردیم و منتظر ارائه نظر دوستان هستیم.
سخنگوی شورای نگهبان درباره حضور نیروهای بازنشسته در نهادهای اجرایی برخلاف مصوبه قانونی و استعفای برخی از آنها برای حضور در انتخابات مجلس تصریح کرد: اگر این افراد برخلاف قانون در انتخابات حضور داشته باشند، بدون شک این روند در تایید صلاحیت آنها تاثیرگذار خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها