نیروی پهپادی وابسته به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، دیروز با چند پهپاد قاصف K2 به فرودگاه جیزان در جنوب عربستان سعودی حمله کرد و در این حملات آشیانه و ایستگاه‌های هواپیماهای بدون سرنشین سعودی را که در جنگ یمن استفاده می‌شوند، هدف قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۲۱۰۷۸۱

این حملات همزمان شده است با بازدید وزیر دفاع یمن از بخش‌هایی از خاک عربستان . دیداری که حاوی پیامی آشکار برای متجاوزان سعودی بود .
به گزارش العالم، یک منبع یمنی در یگان پهپادی ارتش این کشور در این خصوص توضیح داد حملات هوایی به فرودگاه جیزان پس از آن افزایش یافت که این فرودگاه به پایگاهی برای تجاوز به یمن تبدیل شده است. طی روزهای گذشته نیز حملات هوایی و زمینی نیروهای مقاومت یمن به مناطقی از عربستان به‌خصوص اطراف جیزان شدت گرفته است. در یک خبر اعلام شد نیروهای مقاومت یمن موفق شده‌اند 20 پایگاه و مقر سعودی‌ها را در این منطقه به تصرف خود درآورند .
شبکه تلویزیونی المسیره یمن روز شنبه در گزارشی اعلام کرد سرلشکر محمد ناصر العاطفی با ورود به عمق خاک عربستان سعودی در منطقه نجران، از نیروهای یمنی در این منطقه دیدن کرد و روحیه بالای آنها برای مقابله با متجاوزان را ستود. در این بازدید سرتیپ جمیل یحیی زرعه، فرمانده منطقه ششم نظامی، وزیر دفاع یمن را همراهی می‌کرد. سرلشکر العاطفی طی این بازدید، عید فطر را به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی حاضر در خاک سعودی تبریک گفت و پیام‌های تبریک سران سیاسی و فرماندهان نظامی دولت نجات ملی را به این نیروها ابلاغ کرد. وزیر دفاع یمن در این بازدید که در منطقه مشرف بر شهر و فرودگاه نجران عربستان سعودی حضور پیدا کرد خطاب به نیروهای یمنی گفت: پیروزی‌های بزرگ شما در عمق خاک دشمن، مطابق راهبرد نیروهای مسلح یمن پیش می‌رود. انتشار تصاویر مربوط به این دیدار شکست بزرگی برای نیروهای سعودی محسوب می‌شود . عربستان سعودی در این خصوص واکنشی نشان نداده‌ است اما کاربران سعودی آن را تکذیب کردند. با این حال، عبدا... بن حمد العذبه، سردبیر روزنامه العرب قطر در واکنش به این بازدید در حساب توییتری خود به لحن تمسخری نوشت: «حوثی اینجا [نجران] است، برادران شما کجایید؟»
بازدید سرتیپ ستاد محمدناصر العاطفی، وزیر دفاع یمن از ارتفاعات مشرف بر شهر نجران واقع در جنوب عربستان و دیدار وی با نیروهای یمنی مستقر در محل، آن هم پس از گذشت چهار سال و نیم از تجاوز عربستان به یمن، پیام‌های مهمی برای طرف سعودی داشت و نشان می‌داد ملت یمن به‌رغم همه سختی‌ها با امکانات محدود خود توانسته‌اند موازنه قوا را بر هم زده و دست بالاتر را در تحولات آینده منطقه داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها