وکیل نجفی: ادعای قتل توسط دختر موکلم بی‌اساس است

ناگفته‌های برادر «استاد» از قتل خواهرش

برادر میترا استاد، شش روز بعد از قتل خواهرش به دست شهردار پیشین تهران ناگفته‌های این پرونده را افشا کرد. وکیل نجفی هم ادعای قتل به دست دختر متهم را رد کرد و گفت: دختر محمدعلی نجفی ساعاتی بعد از قتل به ساختمان آرمیتا رسیده است.
کد خبر: ۱۲۱۰۱۱۱

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، محمدعلی نجفی، شهردار 68 ساله اسبق تهران متهم است که هفتم خرداد امسال در پی اختلاف‌های خانوادگی همسر دوم خود به نام میترا استاد را با شلیک دو گلوله در وان حمام خانه‌شان در طبقه هفتم برج آرمیتا در سعادت‌آباد تهران به قتل رسانده است . او 10 ساعت بعد از قتل خود را تسلیم پلیس کرد.
متهم در تحقیقات مدعی شد قصد قتل همسرش را نداشته و ناخواسته به‌سوی او شلیک کرده و در نامه‌ای که برای دخترش ارسال کرده انگیزه‌اش برای این قتل را تشریح کرده است.
جزئیات بازسازی صحنه قتل
روز جمعه دهم خرداد و سه روز بعد از جنایت، نجفی در حضور بازپرس پرونده و سرپرست دادسرای جنایی تهران و تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران صحنه جنایت را تشریح کرد و گفت: ساعت 9 صبح روز حادثه همسرم گفت به حمام می‌رود و می‌خواهد بعد از آن بیرون برود. هر چه گفتم کجا می‌روی گفت به خودم مربوط است. عصبانی شدم و می‌خواستم او را بترسانم. زمانی که میترا وارد حمام شد پشت سرش رفتم. سلاح دستم بود. خواستم تهدیدش کنم که تیرها شلیک شد. برای دقایقی مات و مبهوت مانده بودم. بعد تصمیم گرفتم هرطور شده به زندگی‌ام پایان دهم. سمت بالکن رفتم و می‌خواستم از بالکن طبقه هفتم خانه مان به پایین بپرم و به زندگی‌ام پایان دهم که از خدا و جهنم ترسیدم و منصرف شدم.
وی به تیم جنایی پایتخت افزود: نامه‌ها را نوشتم. یکی را در خانه گذاشتم و نامه دوم را به راننده دادم تا به دست دخترم برساند. بعد هم وسایلم را برداشتم و به قم رفتم. زیارت کردم و به مزار پدر و پدربزرگم رفتم. در قم مردی نزدم آمد و گفت من به شما خیلی علاقه دارم و اگر اجازه می‌دهید، یک عکس سلفی با شما بگیرم. وقتی اصرار آن مرد را دیدم قبول کردم و کنارش ایستادم و او با من عکس سلفی گرفت. دقایقی از رفتن آن مرد نگذشته بود که مرد دیگری نزدم آمد و گفت شنیده ام همسرتان فوت شده است. به شما تسلیت می‌گویم. تعجب کردم خبر قتل میترا به این سرعت در شهرهای دیگر هم منتشر شده است. تصمیم گرفتم خودم را بکشم. در منطقه پنج تن قم، سوار تاکسی کرایه‌ای شده و به تهران بازگشتم. با خودم کلنجار می‌رفتم خودکشی کنم یا نه که سرانجام تصمیم به تسلیم خود گرفتم.
شهردار پیشین تهران بعد از ظهر جمعه بعد از این‌که صحنه جنایت را بازسازی کرد، به شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و آخرین دفاع از او به اتهام مباشرت در قتل عمدی و نگهداری سلاح غیرمجاز اخذ شد. این در حالی بود که والدین مقتول و تنها پسر زن کشته شده برای نجفی درخواست قصاص کردند.
تحقیقات دوباره از متهم به قتل
متهم پرونده دیروز به دادسرای جنایی تهران منتقل شد. او 90 دقیقه با وکلای خود حرف زد. بعد نیم ساعت در اتاق بازپرس مورد تحقیقات قرار گرفت و در پایان به اتاق سرپرست دادسرای جنایی منتقل شد.

خواهرم وابسته به نهادهای امنیتی نبود

مسعود استاد، برادر میترا به جام‌جم گفت: خواهرم میترا نه قبل از ازدواج با محمدعلی نجفی و نه بعد از آن، وابسته به هیچ‌کدام از نهاد‌های امنیتی نبود. قتل او سیاسی نبود و فقط به خاطر اختلاف خانوادگی رخ داده است. خواهرم زندگی‌اش را دوست داشت و نمی‌خواست جدا شود. شوهرش یک‌مرد بود و می‌توانست به‌راحتی از خواهرم جدا شود اما هیچ‌وقت حرفی از جدایی به زبان نیاورده بود. میترا اختلاف‌هایی با شوهرش داشت که بخشی از آن مالی بود. اما این اختلاف‌ها انگیزه قتل خواهرم نبود. من و خواهرم ارتباط خوبی با هم داشتیم و در جریان شرایط زندگی او بودم. شوهرش از همسر اولش طلاق گرفته بود و من حکم طلاق آنها را دیده بودم. بعد از آن خواهرم تصمیم به ازدواج با او گرفت.
برادر مقتول درباره شب قبل از جنایت گفت: خواهرم شب قبل از جنایت، تا ساعت 4 و نیم صبح با من درباره شرایط زندگی‌اش و موضوعات مختلفی حرف زد. همچنین به من گفت می‌خواهد با سایت «انصاف» گفت‌وگو کند و حرف‌هایی برای گفتن دارد. اما ساعاتی بعد به قتل رسید و نتوانست حرف‌هایش را بگوید. من از حرف‌هایی که خواهرم می‌خواست بزند با خبر بودم و بعد از این‌که حکم قصاص قاتل را گرفتیم، در این باره حرف‌های او را بازگو خواهم کرد.
بعد از این که متهم صحنه قتل را بازسازی کرد و به دادسرا بازگشت، حتی یک ساعت با من حرف زد و خواست او را ببخشیم اما من و خانواده‌ام خواستار قصاص قاتل خواهرم هستیم و نمی‌گذاریم که خون او پایمال شود. امروز هم برای تکمیل پرونده آمدیم. به ما گفتند آخرین گفته‌های متهم به قتل ثبت شده و او به‌زودی در دادگاه محاکمه خواهد شد.

از طلاق همسر اول نجفی بی‌خبرم

وکیل شهردار اسبق تهران دیروز پس از صحبت با موکلش در گفت‌وگو با جام‌جم آخرین روند رسیدگی به پرونده را تشریح کرد.
به نقل از شما اعلام شده، کیفرخواست پرونده صادر شده است. این موضوع صحت دارد؟
نه. هنوز کیفرخواست پرونده صادر نشده است.
پس چرا از متهم آخرین دفاع اخذ شده است؟
این موضوع را از بازپرس پرسیدم که اعلام کردند بعد از هر جلسه تحقیق، آخرین دفاع را اخذ می‌کند.
موکلتان هنوز به زندان منتقل نشده است؟
نه. تاپایان تحقیقات دادسرا در بازداشتگاه پلیس آگاهی خواهد بود.
در این مدت با خانواده‌اش ملاقات داشته است؟
خبر ندارم.
شما برای ملاقات با او مشکلی ندارید؟
نه. در این مدت با او ملاقات‌هایی داشته و صحبت کرده‌ایم.
برخی در فضای مجازی مدعی شده اند که دختر آقای نجفی مرتکب قتل شده و پدرش در هواخواهی از او قتل را قبول کرده است. این احتمال در پرونده وجود دارد؟
این بحث شایعه است و صحت ندارد. دختر موکلم ساعاتی بعد از قتل به ساختمان آرمیتا رسید. موکلم هم اعتراف کرده قتل را او انجام داده و نمی‌دانم چرا این شایعات منتشر می‌شود.
برادر مرحومه استاد اعلام کرده، آقای نجفی قبل از ازدواج با خواهرش همسر اولش را طلاق داده است. این موضوع صحت دارد؟
من بی‌خبرم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها