تعدادی از نمایندگان اهل‌سنت مجلس شورای اسلامی از قاطعیت رسانه ملی در برخورد با عوامل دخیل در برنامه مداحی که در قسمتی از آن به مقدسات اهل تسنن توهین شده بود،‌ قدردانی کردند.
کد خبر: ۱۲۰۸۶۲۷

مدیران احتیاط کنند تا وحدت خدشه‌دار نشود
منصور مرادی، نماینده اهل‌سنت مجلس شورای اسلامی با قابل قبول خواندن تصمیم رئیس رسانه ملی در برخورد با هتاکان به مقدسات اهل‌سنت در یکی از برنامه‌های تلویزیونی گفت: باید مراقب باشیم تا همدلی از میان نرود وگرنه به ضرر کشور تمام خواهد شد.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس با بیان تاکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به همگرایی و اتحاد میان مسلمانان با مذاهب مختلف در کشور تاکید کرد: باید تلاش کنیم روزبه‌روز این اتحاد بیشتر شود نه این‌که به تفرقه و دوگانگی دامن بزنیم.
مرادی گفت: در این اوضاع تحریم کشور و هجمه‌های دشمنان باید با تمرکز بر حل مشکلات کشور پیش برویم نه این‌که با پرداختن به جزئیات و جریحه‌دار کردن احساسات و اعتقادات یک بخش از جامعه به مشکلات دامن بزنیم. نماینده مردم مریوان و سروآباد افزود: توبیخ و اخراج یک مدیر در این موارد اقدام خوبی است، اما باید برای جلوگیری از تکرار این موارد جدی باشیم.
اقدام رئیس سازمان صداوسیما به موقع بود
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علیم یارمحمدی، نماینده اهل‌سنت مجلس شورای اسلامی از اقدام رئیس سازمان صداوسیما در برخورد به موقع با عوامل دخیل در هتاکی به مقدسات اهل‌سنت در یکی از برنامه‌های صداو سیما قدردانی کرد. علیم یارمحمدی، نماینده اهل‌سنت مردم زاهدان در خانه ملت با بیان تاکیدات رهبر معظم انقلاب که همواره در سخنان و عملکردشان بر اصل وحدت توصیه می‌کنند، گفت: با توجه به هجمه‌های عظیمی که علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، مدیران صداوسیما باید مراقب باشند تا مسائل تفرقه‌افکنانه بین مسلمانان به وجود نیاید و به اعتقادات مردم اهل‌سنت خدشه‌ای وارد نشود.نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان این‌که نمایندگان اهل‌سنت مجلس و همچنین روحانیون اهل‌سنت از جمله مولانا‌ عبدالحمید با علم بر این‌که چنین مسائل کوچکی می‌تواند ضربه‌های بزرگی ایجاد کند، گفت: در تلطیف این مسأله که اخیرا اتفاق افتاد تلاش‌های بسیار کرده‌ایم.
یارمحمدی افزود: وقتی خدا، قبله، قرآن و پیامبر یکی است نباید اجازه دهیم توجه به جزئیات و افراط‌گرایی وحدت میان مسلمانان را خدشه‌دار کند. نماینده اهل‌سنت زاهدان در ادامه با بیان این موضوع که ۸۵ درصد مردم استان سیستان‌وبلوچستان را اهل‌سنت تشکیل می‌دهند، بیان کرد: از صداوسیمای ملی که باید برای همه اقشار جامعه برنامه و خوراک رسانه‌ای تهیه کند، می‌خواهیم جامعه اهل‌سنت را نیز در نظر بگیرد و سهم حضور و برنامه‌های مربوط به این قشر از جایگاه یک مشاور در صداوسیمای مرکز زاهدان فراتر برود.
اقدام رئیس رسانه ملی عادلانه بود
علی کرد، نماینده مردم خاش و رئیس فراکسیون نمایندگان اهل‌سنت در مجلس نیز عنوان کرد: تصمیم به موقع و مسؤولانه رئیس رسانه ملی در برخورد با هتاکان به مقدسات اهل‌سنت قلب آزرده و رنج دیده اهل‌سنت را آرام کرد.
او با تسلیت شهادت امیرالمومنین علی(ع) گفت: اتفاقی که در شبکه پنج سیما افتاد و در آن مداحی با اهانت به خلفای راشدین و مادر مومنان عایشه صدیقه، قلب اهل‌سنت را در سراسر کشور آزرد، با اقدام رئیس رسانه ملی از آلام ما زدوده شد.
نماینده مردم خاش با بیان این‌که پرداختن به این مطالب تفرقه‌افکنانه خوراک و سوژه خبری دشمن در آن‌سوی مرزهاست، گفت: کسانی که در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و کانال‌های معاند نشسته‌اند و دنبال سوژه هستند توطئه خواهند کرد؛. بنابراین باید هوشیار باشیم و با مدیریت احساسات مردم اهل‌سنت جلوی این سوءاستفاده را بگیریم.
کرد، با تشکر از صبر، حوصله و بردباری علمای کرام، فرهیختگان، دانشگاهیان و مردم اهل‌سنت سرزمین ایران افزود: دشمن قسم خورده انقلاب و مردم ایران که به دنبال سوءاستفاده از مطالب این چنینی است تا دست به تخریب بزند در این مورد کاری از پیش نخواهد برد.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: بزرگان تشیع و اهل تسنن در جمهوری اسلامی ایران با وفاق و اتحاد ملی تحت فرمایشات رهبر معظم انقلاب که ستون و استوانه محکم برای ایران هستند، ید واحد می‌مانند و اوضاع را مدیریت می‌کنند.
کرد گفت: پخش این مراسم تفرقه افکنانه از شبکه پنج سیما بدون رد شدن از فیلتر یا نظارتی، آن‌ هم در ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر و در حین مراسم سوگواری و مرثیه‌سرایی امیرالمومین بعید و‌ مساله‌ساز بود. نماینده مردم خاش گفت: نادانی و تخطی که از طرف این مداح اتفاق افتاد، چراغ سبزی برای دشمنان و ضربه زدن به جمهوری اسلامی بود و اقدام به موقع رئیس سازمان صداوسیما و معرفی این مداح به قوه قضاییه و برخورد قاطع با او این توطئه را خنثی کرد.
رئیس فراکسیون نمایندگان اهل‌سنت مجلس با بیان این‌که برخی تحرک‌ها از آن‌سوی مرزها هدایت می‌شوند، بیان کرد: اهل‌سنت همواره از ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس تا امروز در کنار برادران شیعه خود ایستاده‌اند و با پاسداری و تقدیم هزارن شهید و اسیر در دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام و حفظ تمامیت ارزی کشور دین خود را ادا کرده و می‌کنند و این را وظیفه ذاتی، قانونی و شرعی خود می‌دانند.
علی کرد، از معاون پارلمانی صداوسیما و دیگر مدیران سازمان که در مجلس حاضر شدند و با نمایندگان اهل‌سنت در این زمینه به گفت‌وگو نشستند نیز قدردانی کرد و گفت اخراج مدیر شبکه پنج و معرفی مداح خاطی به قوه قضاییه اقدامی خداپسندانه و عادلانه بود که باید از دکتر علی عسکری تشکر کرد.
رئیس فراکسیون نمایندگان اهل‌سنت از پرداخت و پخش گسترده اقدامات صداوسیما در این خصوص در شبکه‌های استان‌های سنی‌نشین کشور هم تشکر کرد و گفت به موقع و سنجیده از مردم اهل‌سنت دلجویی شد.
نماینده مردم خاش ادامه داد: احترام به اصحاب کرام، ائمه اطهار، خلفای راشدین و ازواج مطهرین وظیفه همه ماست و چه اهل تسنن و چه اهل تشیع باید به آن پایبند باشند. از خلیفه اول که یار غار پیامبر اسلام بود تا امیرالمومنین که شیر خداست همگی برای تعالی اسلام کوشیده‌اند و نباید با بحث‌های تفرقه‌افکنانه اتحادمان مخدوش شود. رئیس فراکسیون نمایندگان اهل‌سنت مجلس در پایان با بیان این‌که در این شرایط تحریم‌های اقتصادی و هجمه دشمنان باید با اتحاد کنار یکدیگر باشیم و همگی سوار بر کشتی نجات انقلاب اسلامی پیش برویم گفت: شیعه و سنی در چند روز آینده، در کنار هم بار دیگر با آرمان‌های امام‌خمینی(ره) بیعت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند خون شهدا پایمال شود.
همین اقدام قاطع را توقع داشتیم
جلیل رحیمی‌ جهان‌آبادی، نماینده اهل‌سنت مردم تربت جام و دبیر فراکسیون نمایندگان اهل‌سنت مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مدیران صداوسیما باید نظارت بیشتری بر برنامه‌های رسانه ملی داشته باشند، گفت: نباید اجازه داد بحث‌های تفرقه‌افکنانه و توهین‌آمیز پیش بیاید و به باورهای مردم آسیب بزند. این نماینده با بیان این‌که توهین آشکار به همسر پیامبر توهین به یک فرقه خاص نیست، بلکه توهین به پیامبر و همه مسلمین است، افزود: این تحریکات تفرقه‌افکنانه امنیت کشور را به خطر می‌اندازد. باید محبت و همگرایی را در جامعه ترویج و طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب از وارد شدن به این عرصه‌ها دوری کنیم. رحیمی‌جهان‌آبادی با تشکر از اقدام قاطعانه رئیس صداوسیما در اخراج عوامل دخیل در این بی‌حرمتی و شکایت از مداح خاطی به دادستانی گفت: از شخصی که منصوب رهبر معظم انقلاب است و بصیرت ایشان را سرلوحه خود قرار می‌دهد، همین انتظار را داشتیم.
اقدام آقای علی عسکری بجا بود
جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد هم در این‌باره گفت: با عنایت به این‌که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند هیچ کس حق ندارد به مقدسات اهل‌سنت و اهل تشیع توهین کنند و کسی که دانسته و ندانسته این کار را بکند باید مورد پیگرد قرار بگیرد، اقدام اخیر آقای علی‌عسکری کاملا درست و بجا بود. وی ادامه داد: امروز کشور به وحدت نیاز دارد و در وضعیت فعلی که دشمنان از همه سو فشار آورده‌اند تا علیه نظام جمهوری اسلامی فعالیت کنند ما نیاز به وحدت همدلی و همفکری بیشتری داریم و باید مراقب چنین اقداماتی باشیم. او تاکید کرد: ایران گلستانی از اقوام مختلف است و مطرح کردن چنین توهین‌هایی جای تاسف دارد. نمایندگان مجلس و علمای اهل‌سنت نیز از این بابت خیلی متاثر شدند و لازم بود سریع با عوامل برخورد شود. خوشبختانه قوه قضاییه در حرکت خوبی آن مداح هتاک را احضار کرد و از طرفی دیگر با دستور و پیگیری رئیس سازمان صداوسیما حرکت خوبی به‌منظور حفظ حرمت اهل تسنن صورت گرفت. مسؤولان ارشد نظام همواره بر حفظ وحدت و برادری در ایران اسلامی تاکید کردند و خوشبختانه اهل‌سنت و اهل تشیع در این زمینه مشترکات زیادی دارند و ما باید روی عوامل مشترک تأکید و وحدت را تقویت کنیم. این نماینده گفت: حرکت صداوسیما در برخورد با عوامل هتاک بسیار خوب بود و منجر شد تنشی که در جامعه ایجاد شده بود فروکش کند. امیدواریم در آینده شاهد چنین مسائلی نباشیم و نگذاریم کسانی دانسته یا ندانسته به مقدسات مذاهب اسلامی توهین کنند. محمود‌زاده با تاکید بر این‌که قطعا این اتفاق عمدی نبوده، بیان کرد: صداوسیما برنامه‌های بسیاری پخش می‌کند و تا به حال چنین موردی اتفاق نیفتاده بود. ما اهل‌سنت این مسائل را عمدی نمی‌دانیم، ولی باید مراقبت کرد تا افرادی از روی ناآگاهی چنین کارهایی نکنند و با این مسائل برخورد شود تا منجر به نهادینه شدن آن نشویم، چون همه این مسائل فقط باعث تفرقه‌افکنی می‌شود و از میزان وحدت در جامعه اسلامی می‌کاهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها