دیروز، فردای قهرمانی پرسپولیس تهران در لیگ فوتبال ایران، خلاف همه جمعه‌های خلوت تحریریه، روز پرسروصدا و پرحاشیه‌ای در دفتر روزنامه داشتیم؛ به هر حال اندک استقلالی‌های تحریریه از دست ما آسایش نداشتند. البته بی‌انصاف هم نبودیم و برایشان آرزو کردیم که فصل آینده دست کم بتوانند عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورند!بگذریم و برویم سراغ این‌که امروز چه کرده‌ایم و کدام ماه و ماهی را از آسمان و دریای ادبیات و هنر برای‌تان صید کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۲۰۶۸۶۵

راستش را بخواهید دست خودش نیست! از وقتی پرونده ورود منابع مالی غیرفرهنگی (نه لزوما از جنس ناپاکش) به تولیدات فرهنگی باز شده، همین محمدصادق علیزاده سفت ایستاده تا نگذارد این پرونده به این راحتی‌ها بسته شود. روحیه ضدسرمایه‌داری بزرگوار که البته بگذریم از این‌که این روحیه در تعارض معناداری هم با وجناتِ سرمایه‌دارانه‌اش قرار دارد، نمی‌گذارد راحت بنشیند روی صندلی‌اش و کار معمول خودش را بکند. بالاخره دبیر است و می‌تواند مثل اغلب دُبرا، پایش را بیندازد روی آن یکی پایش و صفحه‌ها را یکی‌یکی امضا و ما را آخر وقت‌ها به نصایحی مهمان کند، اما مثل یک خبرنگار جست‌وجوگر و بی‌آرام و قرار در سوراخ‌های متنوع هستی سرک می‌کشد تا موش‌هایی را که این و آن دوانده‌اند در آفاق و انفس بگیرد بنشاند سر جایشان. این بار هم مثل چند بار قبلی، به یک نمایش پرطمطراق به لحاظ تولید سر زده و در رابطه با سرمایه‌گذار آن کنجکاوی‌هایی صورت داده است. کنجکاوی‌های محمدصــــــــادق دربـــــــاره نمــــــــــــایش
«عروس مردگان» جواب هم داده و او را باید حالا از لابه‌لای سنگ‌های گرانیک معدنی در کاشان بیرون بکشیم!
امروز، سالمرگ محمد قهرمان است؛ شاعر و ادیبی که کارنامه‌اش همواره تحت تاثیر رفاقتش با مهدی اخوان‌ثالث بوده است. ما در صفحه 10 یک‌سری عکس مشترک از او، مهدی اخوان‌ثالث و دیگر دوستانشان را مدنظر قرار داده‌ایم و دو قاعده درباره حلقه دوستان شاعر خراسانی مطرح کرده‌ایم؛ این‌که اغلب رفقای اخوان، خلاف او آکادمسین شدند اما شاعر نه!
گروه سینما در صفحه 11 رفته‌اند سراغ فیلم‌هایی که این روزها روی پرده رفته‌اند. بچه‌ها، ته و توی گیشه‌ها را درآورده‌اند تا ببینند چه فیلمی چقدر فروخته. در این رهگذر می‌توان فهمید فیلم‌های موفق و شکست‌خورده این فصل براساس فروش کدام‌هاست.
گزارش امروز صفحه 12 به نوعی استراحتگاه آذر مهاجر است! همکار گروه ادبیات و هنر ما که خب می‌دانید یک‌سالی است ول‌کن ماجراهای کاغذ نیست و چه بسا اگر نصایح سرکار در این مدت به گوش مسؤولان می‌رفت امروز چنین به گل ننشسته بودیم در مقوله کاغذ. او این بار از کاغذ فاصله گرفته و از دیوارنگاره معروف میدان ولی‌عصر بالا رفته و با طراحان کارزار جدیدی در آنجا گفت‌وگو کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها