2 تیم پرطرفدار پایتخت، برای بقا در آسیا محکوم به برد هستند

پرسپولیس و استقلال در جبهه مشترک

لیگ قهرمانان آسیا به حساس‌ترین مقطع خود رسید، به هفته پنجم؛ جایی که یک اشتباه می‌تواند به قیمت از دست رفتن تورنمنت، برای دو تیم پرطرفدار پایتخت تمام شود. حالا پرسپولیس و استقلال؛ هر دو در یک جبهه قرار دارند. آنها اگر می‌خواهند به مرحله حذفی صعود کنند باید امروز و امشب برنده باشند؛ ماموریتی که هر دو تیم را تا سر حد اضطراب به چالش خواهد کشید.
کد خبر: ۱۲۰۴۷۱۸

پاختاکور- پرسپولیس
اگر اشتباه کمک داور در بازی رفت پرسپولیس و پاختاکور نبود، شاید الان تیم برانکو در رده دوم قرار داشت و این پاختاکور بود که به هر سه امتیاز بازی امروز نیاز داشت. اما یک تصمیم اشتباه و پرچمی که بالا نرفت، 180 درجه شرایط را تغییر داده است؛ حالا این پرسپولیس است که باید ببرد و مساوی هم کار این تیم را برای صعود دشوار خواهد کرد.
از آخرین خاطره خوش قرمزها در تاشکند، چهار سال می‌گذرد. در فصل 2015 لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس در دور رفت مرحله گروهی با تک گل محمد نوری، بنیادکار ازبکستان را شکست داد تا قرمزها اولین و آخرین برد خود را در ازبکستان جشن بگیرد. با این حال حساسیت بازی امروز با پاختاکور، به مراتب بالاتر از مصاف چهار سال پیش با بنیادکار یا حتی بازی فصل گذشته با نسف قارشی ازبکستان است. پرسپولیس محکوم به برد است و می‌داند از دست دادن این بازی، شاید صدرنشینی این تیم در لیگ را هم به مخاطره بیندازد. تیم برانکو در 18 روز اخیر، 4 بار در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته و هیچ یک از بازی‌ها را نبرده است. سه تساوی مقابل ذوب آهن، سپاهان و تراکتورسازی، و البته شکست مقابل الاهلی، عملکرد ضعیفی برای برانکو و تیمش به حساب می‌آید. به این آمار بد، ناکامی مهاجمان پرسپولیس در باز کردن دروازه حریفان، طی 400 دقیقه اخیر را هم باید اضافه کرد. حالا پرسپولیس باید روی همه این آمارها خط قرمز بکشد. با گلزنی در تاشکند و شکست دادن پاختاکور.
استقلال ـ الدحیل
گرچه پرسپولیس با یک تساوی مقابل پاختاکور، هنوز هم روی کاغذ شانس صعود خواهد داشت، اما برای استقلال تساوی مقابل الدحیل، در بازی امشب به منزله حذف از لیگ قهرمانان آسیاست. در آسیا بازی مستقیم ملاک برتری تیم هاست و استقلال که در بازی رفت به الدحیل باخته است، فقط در یک صورت می‌تواند با امیدواری قدم به بازی ششم با العین بگذارد که امشب الدحیل را شکست بدهد. ورای حساسیت و اهمیت این بازی، آنچه برای هواداران استقلال اهمیت دارد این‌که سرانجام بتوانند پاداش حمایت از تیم محبوبشان را در ورزشگاه آزادی بگیرند. طی دو فصل گذشته استقلالی‌ها سه بار برای بردن تیم‌های قطری و اماراتی، ورزشگاه آزادی را پرکردند اما هر سه بازی با تساوی به پایان رسید؛ یک بر یک با العین در دور رفت فصل گذشته، 2 بر 2 با السد در دور برگشت مرحله یک چهارم فصل گذشته و یک بر یک با العین در دور رفت همین فصل. امشب هم قطعا استقلالی‌ها در مصاف با الدحیل از تیمشان حمایت می‌کنند، اما دیگر دوست ندارند دست خالی از ورزشگاه خارج شوند. برد مقابل الدحیل، برای فرهاد مجیدی هم اهمیت زیادی دارد. پاس کردن آزمون بزرگ لیگ قهرمان، شاید شماره 7 محبوب آبی‌ها را تا مدت‌ها روی نیمکت سرمربیگری استقلال سنجاق کند. و حالا فرهاد مجیدی، با یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های عمر ورزشی‌اش روبه‌رو است. قطعا با برد استقلال مقابل الدحیل، کسی نمی‌تواند گزینه سرمربیگری مجیدی را نادیده بگیرد.
13 یک اخطاره سرخابی‌ها
تمام دغدغه برانکو، بردن پاختاکور در تاشکند نیست. پرسپولیس حتی اگر از گذرگاه پاختاکور به سلامت بگذرد، برای بازی حساس روز پایانی با السد، به تمام نیروهایش نیاز دارد. در این شرایط خیلی مهم است که این تیم بدون بازیکن محروم به هفته پایانی برسد. در حال حاضر 6 بازیکن پرسپولیس یک اخطاره هستند و هر یک از آنها با گرفتن کارت زرد در تاشکند، از بازی روز آخر محروم خواهند شد. این 6 بازیکن سیدجلال حسینی، بشار رسن، مهدی شیری، علی علیپور، ماریو بودیمیر و مهدی ترابی هستند که باید بیشتر از سایرین، مراقب رفتارشان در زمین باشند.
در اردوی استقلالی‌ها هم نگرانی بزرگ، استفاده از بازیکنان تک اخطاره در ترکیب اصلی است. روزبه چشمی، داریوش شجاعیان، وریا غفوری، امید نورافکن، فرشید باقری، علی کریمی و گادوین منشا 7 بازیکن تک اخطاره آبی‌ها هستند که فرهاد مجیدی نام منشا را از لیست نهایی نفرات خود خط زده اما 6 بازیکن دیگر، با گرفتن کارت زرد در بازی با الدحیل، بازی حساس با العین را در هفته پایانی از دست خواهند داد.
فرهاد مجیدی، در اولین تجربه آسیایی اش به عنوان سرمربی استقلال، میلاد زکی‌پور و محمد دانشگر را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد. پرسپولیسی‌ها هم از داشتن شجاع خلیل‌زاده که در بازی قبلی دو اخطاره شد، محروم هستند.

برانکو: برای هر پیروزی می‌جنگیم

سرمربی پرسپولیس می‌گوید تیمش کار سختی مقابل پاختاکور دارد. بخش‌هایی از صحبت‌های برانکو در نشست خبری بازی با پاختاکور در ادامه آمده است:
ـ در لیگ قهرمانان شرایط سختی داریم. تیم‌هایی که با آنها همگروه هستیم، قوی‌ترین تیم‌های کشورشان هستند.
ـ ما در لیگ قهرمانان آسیا بازی آسان نداریم. البته بازیکنان من تجربه کافی دارند که در شرایط سخت بازی کنند.
ـ پاختاکور تفاوت زیادی کرده است چون پس از این‌که بازی اول آغاز شد، لیگ ازبکستان شروع شد پس این تیم شکل بهتری به خود گرفته است. آنها ترکیب‌شان را به کلی عوض کرده‌اند و یکی از نشانه‌های این مساله بردن تیم لوکوموتیو تاشکند است.
ـ اشتباه داور در بازی رفت عمد نبود. سعی می‌کنم دیدگاهم مثبت باشد، چون می‌خواهم از فوتبال لذت ببرم.داور هم حق اشتباه دارد.
ـ نقشه من همیشه یکی است؛ این‌که برای هر پیروزی بجنگیم و بیشترین پیروزی‌ها را ثبت کنیم. البته می‌دانیم بازی سختی در پیش داریم، اما فلسفه ما تغییر نمی‌کند.

لیگ قهرمانان آسیا
دوشنبه 16 اردیبهشت
گروه C
استقلال - الدحیل قطر (20:30)
الهلال عربستان - العین امارات (23:30)
گروه D
پاختاکور تاشکند - پرسپولیس (17:30)
السد قطر - الاهلی عربستان (23:15)

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها