محمدابراهیم حسن‌نژاد، مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی درباره میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی در سیل اخیر گفت: برآوردهای صندوق نشان می‌دهد 750 میلیارد تومان خسارت به بیمه‌شدگان بخش کشاورزی وارد شده است.
کد خبر: ۱۲۰۳۳۲۵

وی در گفت وگو با جام ‌جم گفت: کار ارزیابی زمین‌ها و تاسیسات کشاورزی مناطق سیل‌زده بلافاصله پس از سیل آغاز شد و برای جبران این خسارت صندوق بیمه کشاورزان از 15 فروردین تاکنون حدود 98میلیارد تومان به بیمه‌گذاران پرداخت کرده است.
حسن‌نژاد با بیان این‌که خسارات کلی به بخش کشاورزی اعم از بیمه‌ای و غیربیمه‌ای 13هزار میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: آمار زمین‌های کشاورزی بیمه‌شده در مناطق سیل‌زده متفاوت بوده به‌طوری که در خوزستان این میزان 40 درصد و در استان‌های دیگر کمتر بوده است.
وی افزود: صندوق بیمه کشاورزی محصول کشاورزی را بیمه می‌کند و فقط خسارت محصول به سیل‌زدگان پرداخت می‌شود. بیشترین خسارات مربوط به بخش کشاورزی اعم از بیمه‌ای و غیر بیمه‌ای در استان خوزستان بوده است.
حسن‌نژاد با بیان این‌که فقط بیمه طیور برای تولیدکنندگان بخش کشاورزی اجباری بوده و سایر محصولات به دلخواه تولیدکننده بیمه می‌شد، اذعان کرد: پرداخت خسارات سیلاب توسط صندوق بیمه کشاورزان به سیل‌زدگان 17 استان صورت گرفته که بیشترین پرداخت بیمه با 52 میلیارد تومان مربوط به خوزستان و 21میلیارد و نیم مربوط به گلستان بوده است.
وی افزود: بیشترین سطح زراعت و بیشترین میزان بیمه محصولات کشاورزی مربوط به استان خوزستان بوده است.
مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه کشاورزی بیشترین خسارات به بخش زراعت و در بین آن به گندم وارد شده است، دولت نیز به کسانی که محصولات خود را بیمه نکرده بودند، قرار است غرامت پرداخت کند.
حسن‌نژاد افزود: 25 درصد حق بیمه توسط کشاورزان و 75 درصد آن توسط دولت پرداخت می‌شود، در محصولات بیمه‌ای مثلا در گلستان 1570 رأس دام تلف‌شده که خسارات آن را پرداخت کرده‌ایم.
وی درباره شبهات درخصوص عدم پرداخت بیمه سیل سال 95 در استان خوزستان توسط این نهاد گفت: در همان سال تمام خسارات مزارع آسیب‌دیده را پرداخت کردیم لکن به کشاورزانی که مزارع خود را بیمه نکرده بودند، چیزی نپرداختیم هرچند دولت قول داده بود به‌آنها نیز غرامت پرداخت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها