به دنبال ارجاع طرح تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا به کمیسیون امنیت ملی مجلس، اعضای این کمیسیون اصلاحاتی را روی این طرح اعمال کرده و آن را به صحن علنی برگرداندند.
کد خبر: ۱۲۰۲۴۱۰

سید حسین نقوی‌حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست غیرعلنی صبح دیروز مجلس گفت: با توجه به این‌که طرح دو فوریتی تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا در دستور کار دیروز مجلس قرار داشت، پیش از جلسه علنی، لاریجانی رئیس مجلس اعلام کرد برخی مواد این طرح ممکن است تبعات حقوقی داشته باشد و در مناسبات با همسایگان تاثیر بگذارد.
وی با بیان این‌که نظر رئیس مجلس بر این بود تا در این طرح اصلاحاتی اعمال شود، ادامه داد: البته روز یکشنبه نیز آقای لاریجانی این موضوع را به رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعلام کرده بود و پیرو همان کمیسیون 7 صبح دیروز، جلسه فوق‌العاده برگزار کرد که اعضای کمیسیون با اعمال اصلاحات در این طرح مخالفت کردند.
نماینده مردم ورامین در مجلس تصریح کرد: اعضای کمیسیون معتقد بودند روند آیین‌نامه‌ای این طرح باید در صحن طی شود و لاریجانی نمی‌تواند آن را خود به تنهایی ارجاع بدهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اعلام این‌که پس از ارجاع این طرح به کمیسیون، کمیته‌ای که این موضوع را پیگیری می‌کند، تشکیل جلسه داد و طرح مذکور را اصلاح کرد، گفت: در این جلسه معاون وزارت خارجه، معاون حقوقی سپاه و معاون حقوقی وزارت دفاع از سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات حضور داشتند.
نقوی‌حسینی اضافه کرد: پس از حدود سه ساعت جلسه، اصلاحاتی در طرح مذکور ایجاد شد و متن نهایی تدوین و برای تصویب در صحن ارائه شد. / تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها