این هفته از آن هفته‌ها بود. نه به ترافیک سوژه در روزهای اول و مطالبی که اجبارا باید از صفحه بیرون می‌ماندند تا مطالب سوختنی، بیات شوند و نه به این روزهای آخر که باید با ذره‌بین بیفتیم به جان حوزه‌های خبری و مو را از ماست بکشیم بیرون و ببینیم اوضاع و احوال از چه خبر است.
کد خبر: ۱۲۰۱۹۲۷


خب اجازه بدهید از همین ترافیک سوژه شروع کنیم. بچه‌های سینما چند روزی است که می‌خواستند بروند سراغ یک سوژه دیده نشده که خیلی هم توی رسانه‌های دیگر به آن پرداخت نشده. قصه از این قرار است که علی رستگار خبرنگار کاردرست صفحه سینمایی جام‌جم خبردار شد که امیر صادقیان جوان اول سینما در دهه 70 در سکوت و بی‌خبری رسانه‌ها فوت کرده است.
خب اگر مثل رستگار و یکی دو نفر دیگر از بچه‌های فرهنگی، خوره سینما باشید و آرشیوباز و اردوگاه سینماییون را نفر به نفر بشناسید، احتمالا شست‌تان خبر دار شده که از چه کسی صحبت می‌کنیم. بازیگر فیلم‌هایی مثل «برخورد» و «افعی» که در زمان خودشان، آثار تماشاگرپسندی هم بودند. همین شد که استاد رستگار رفت دنبال این‌که چرا این اتفاق برای بعضی از ستاره‌های جوان سینما می‌افتد و چونان شهاب ظاهر شده و دوباره مثل همان شهاب هم از انظار دور می‌افتند. گزارش خواندنی رستگار را در این زمینه در صفحه 11 بخوانید. او رفته سراغ یکی دو نفر از سینمایی‌هایی که در دهه 70 با صادقیان همکار بوده‌اند. جالب این‌که بعضی از اینها اصلا خبر نداشتند که صادقیان فوت کرده و حالا دیگر روی کره خاکی نیست.
و اما بعد... صفحه 10 هم یه گزارش مبسوط و خواندنی داریم که بی ربط با سرپنجه شدن اخیر اینستاگرام با ایرانی‌ها نیست. احتمالا به دلیل ولو بودن در شبکه‌های اجتماعی در جریان هستند که شبکه اجتماعی اینستاگرام صفحه منتسب به بعضی از مسؤولان سپاه پاسداران را به دلیل اقدام اخیر دونالد ترامپ از دسترس خارج کرده. دوشنبه عصر که این اتفاق افتاد و هنوز فضای رسانه‌ای در گیر و دارِ علت این کار بودند و خود اینستاگرام هم هنوز اعلام موضع نکرده بود، گرافیست‌های دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌ا... خامنه‌ای در واکنش به این اقدام طرحی منتشر کردند که خیلی هم دست به دست شد. حالا ما در صفحه 10 این طرح را زیر ذره‌بین نشانه‌شناسانه قرار داده‌ایم تا از آن رمزگشایی کنیم. عملی که به نتایج جالب‌انگیزناکی هم ختم شده‌است.
مگر می‌شود از فرهنگ صحبت کرد و حرفی از کتاب نباشد؟ روز گذشته نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد و مسؤولان آن رو در روی خبرنگاران نشستند و حسابی از نمایشگاه کتاب امسال گفته‌اند و حضرات خبرنگار هم سؤالات‌شان را پرسیده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها