حضور چند نفر از وزرا و مسؤولان دولتی در جلسه روز گذشته مجلس برای ارائه گزارش درباره سیل اخیر با هشدار نمایندگان مجلس درباره کارشناسان نفوذی که مانع سدسازی شده‌اند، همراه بود.
کد خبر: ۱۲۰۱۱۹۸

محمدرضا ملکشاهی‌راد، نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس با اشاره به توقف ساخت سد توسط کارشناسان نفوذی گفت: وزیر نیرو مراقب جاسوسان باشد.
به گزارش خانه ملت، در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، ملکشاهی راد ضمن تشکر از نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، نیروهای جهادی و مسؤولان استانی گفت قطعا نتیجه سوءمدیریت در حوزه‌های مختلف و بی‌توجهی کارشناسان در حوزه مدیریت آب و توزیع عادلانه تخصیص آن از عوامل اصلی است. مخازن آب کشور حدود ۵۱ میلیارد مترمکعب است، لرستان تنها حدود ۲۰۶ میلیون مترمکعب از این مخازن را داراست، چگونه لرستان با این وضعیت می‌توانست با سیل ویرانگر مقابله کند؟
وی در ادامه تصریح کرد: وزیر نیرو در برنامه تلویزیونی نگاه یک بیان کرد اگر در لرستان سدهای متعدد ساخته می‌شد این خسارت بر مردم وارد نمی‌شد؛ از این اظهارنظر وزیر تشکر می‌کنم اما جناب وزیر مراقب کارشناسان جاسوس باشید. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اقدامات ویرانگر کارشناسان نفوذی چه بر سر سدهای لرستان که در دولت‌های مختلف مصوب شده آورده‌اند. سد معشوره با مخزن یک میلیارد مترمکعب و سد بختیاری با مخزن ده میلیارد مترمکعب متوقف شدند. این سدها در این مدت می‌توانستند از تخریب لرستان جلوگیری کنند. سدهای مخمل، کوه، سراب تلخ، زیبامحمد، پهلوان و خسروآباد توسط همین کارشناسان جاسوس وزارت نیرو متوقف شدند. وزیر نیرو توطئه را مطالعه بفرمایید. ملکشاهی راد با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو افزود: وزارت نیرو برخلاف وظیفه قانونی خود، اجازه ساخت‌وساز غیرمجاز به متجاوزان به حریم رودخانه را داده است. این موضوع موجب افزایش خسارت‌های ناشی از سیل شده است. قطعا تمام مسؤولانی که در این حوزه وظیفه داشته‌اند برای خیانت‌های خود باید به مراجع ذی‌صلاح و دادگستری معرفی شوند.
وزارت نیرو نسبت به تعطیلی پروژه‌های سدسازی تجدیدنظر کند
فرهاد تجری، نماینده مردم قصرشیرین در مجلس هم گفت: تعطیلی پروژه‌های سدسازی طی چند سال گذشته، سیاست وزارت نیرو بود که باید در آن تجدیدنظر کند.
این نماینده مردم با تاکید بر این‌که متاسفانه تعطیلی پروژه‌های سدسازی طی چند سال گذشته، سیاست وزارت نیرو بود که باید در آن تجدیدنظر کنند، عنوان کرد: ‌به‌رغم دستور وزیر نیرو در زمینه ازسرگیری احداث سدهای استان، دو سال است که سدهای استان کرمانشاه در مناطق گرمسیری تعطیل هستند.
برخی با تحریک افکار عمومی مانع توسعه سدسازی شده‌اند
حیدرعلی عابدی، نماینده مردم اصفهان با طرح سوالی مبنی بر این‌که چرا سدسازی در کشور حدود هشت سال تعطیل شده است، افزود: افرادی با تحریک افکار عمومی مانع توسعه سدسازی در کشور شده‌اند در حالی که این سدها می‌توانست برای کشور یک فرصت باشد لذا باید این افراد که جوسازی کرده‌اند شناسایی و وزارت نیرو که مسؤول مستقیم این حادثه است، پاسخ این جوسازی‌ها را بدهد.وی با بیان این‌که وزارت نیرو باید امروز پاسخگو باشد که چرا ۶۵ درصد سد زاینده‌رود خالی است، ادامه داد: تمام گنجایش سد زاینده‌رود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب است که عددی ناچیز در برابر ده‌ها میلیارد آبی بوده که به خلیج فارس راه پیدا کرده، چرا وزارت نیرو مدیریت نکرد و ساخت ده‌ها سدی را که می‌توانست به‌عنوان یکی از ذخایر اصلی کشور سال‌های آینده را تأمین کند، پیش‌بینی نکرد.نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت نیرو باید در موضوع سد بهشت‌آباد و سایر سدهای ذخیره‌سازی استان اصفهان به درستی عمل کند و تسلیم جوسازی‌ها نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها