خودرو ارزان نشود وزیر صنعت استیضاح می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: بازار خودرو در دست وزارت صنعت معدن و تجارت و خودروسازان است و با هماهنگی یک عده دلال، بازار را مدیریت می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۰۰۹۱۱

امیر خجسته در گفت‌وگو با خانه ملت تاکید کرد: ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار خودرو که توسط وزارت صمت ابلاغ‌شده است، کارساز نیست و باید قیمت خودرو نهایتا ۱۰ درصد بیشتر از قیمت تمام‌شده باشد.
خجسته افزود: قیمت‌گذاری دلالان آسیب بیشتری به بخش خودرو وارد کرده، زیرا دلال‌ها بازار را در دست دارند و هر روز قیمت جدیدی می‌دهند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: وزارت صنعت نباید شانه خالی کند و هرچه سریع‌تر به موضوع گرانی خودرو ورود کند. خودروسازان باید پیشنهاد نمایندگان را قبول کنند و ۱۰ درصد بیشتر از قیمت تمام‌شده محصولات خود را بفروشند که به این وسیله قدرت رقابت نیز ایجاد می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که بازار آزاد خودرو را خود دلالان اداره می‌کنند، افزود: طبق صحبت‌هایی که در جلسات اخیر وزیر صنعت با کمیسیون داشتیم، مقرر شد ایشان باید اقداماتی انجام دهند و انتظار ما از وزیر این است که هرچه سریع‌تر به این موضوع ورود کنند وگرنه مجلس ورود کرده و چاره‌ای جز استیضاح نخواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها