ایلهان عمر، اولین زن مسلمان در کنگره آمریکا که طی چند روز گذشته با تمسخر از سوی ترامپ و حتی تهدید از سوی طرفداران رئیس‌جمهور آمریکا رو‌به‌رو شده بود، جواب قاطع و محکمی داد.
کد خبر: ۱۲۰۰۰۱۳

به گزارش ایسنا، ایلهان عمر بعد از اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی در توییتر حدیثی از پیامبر اسلام(ص) را به عربی نوشت: «رَبّ اغْفِرْ لِقَوْمِی فَاِنّهُم لاَ یعْلَمُونَ». این حدیث به معنای «خداوندا؛ مردم من را بیامرز، زیرا که آنها نمی‌دانند» است.
این واکنش ایلهان پس از آن صورت گرفت که ترامپ، عمر را در برابر جمهوریخواهان یهودی به باد تمسخر گرفته بود. رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی کنایه‌آمیز ابتدا گفت: از ایلهان عمر به خاطر حمایتش از اسرائیل تشکر ویژه دارم. اما سپس ادامه داد: آه یادم رفت. او اسرائیل را دوست ندارد. همزمان با این اظهارات، چند روز پیش نیز پاتریک کارلینئو به اتهام انجام مکالمه تلفنی تهدید‌آمیز با دفتر ایلهان عمر بازداشت شد.
بر‌اساس اعلام اف‌بی‌آی، کارلینئو به یکی از اعضای دفتر این نماینده دموکرات اعلام کرد: تو برای یک مسلمان کار می‌کنی؟ برای چه برای او کار می‌کنی؟ او یک تروریست لعنتی است. من یک گلوله در جمجمه او فرو خواهم کرد! بر اساس تحقیقات اف.بی‌.آی کارلینئو خود را به عنوان یک میهن‌پرست اعلام کرده است که رئیس‌جمهور را دوست داشته و از مسلمانان رادیکال در دولت آمریکا متنفر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها