بیانیه ترامپ درخصوص قضیه قتل جمال خاشقجی آنقدر برای جهانیان غیرقابل قبول بود که باعث شد حتی تعداد زیادی از شخصیت‌های آمریکایی زبان به انتقاد از آنها بگشایند.
کد خبر: ۱۱۹۸۲۹۸

باب کروگر، سناتور جمهوریخواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنا در پیامی توئیتری نوشت که با این بیانیه، کاخ سفید به دفتر روابط عمومی ولیعهد سعودی تبدیل شده است.
سناتور جمهوریخواه رند پل در پیامی توییتری نوشت: رئیس‌جمهور می‌گوید که عربستان سعودی کمتر شرور است پس آمریکا قصد ندارد این کشور را به خاطر کشتن وحشیانه و مثله کردن یک روزنامه نگار منتقد مجازات کند. پل همچنین در اظهاراتی طعنه آمیز با اشاره به سیاست «اول آمریکا» ترامپ، تاکید کرد: کاملا مطمئنم این بیانیه «اول عربستان سعودی» است نه «اول آمریکا».
لیندزی گراهام دیگر سناتور جمهوریخواه آمریکایی نیز در توییتر با بیان این‌که در جهت منافع ملی آمریکا نیست که از جنایت عربستان در قتل خاشقجی چشم‌پوشی کند، تاکید کرد: تحریم‌های جدی علیه خاندان حاکم سعودی از جمله افراد خاص از این خاندان، حمایت جدی از سوی هر دو حزب در کنگره را در پی خواهد داشت.
مارکو ربیو، سناتور جمهوریخواه از ایالت فلوریدا با بیان این‌که نقض حقوق بشر منجر به مهاجرت، کمک به افراط‌گرایی و شکل‌گیری دولت‌های جدید متخاصم با آمریکا می‌شود، حمایت واشنگتن از سرکوبگران را عامل این‌گونه مسائل دانست. جف فلیک دیگر عضو جمهوریخواه سنای آمریکا با اشاره به «متحد بزرگ» خوانده شدن عربستان سعودی از سوی ترامپ، نوشت: متحدان بزرگ برای قتل روزنامه‌نگاران نقشه نمی‌کشند. موضع ترامپ در حالی بیان شد که ترکیه ظاهرا قصد دست کشیدن از ادامه پیگیری پرونده و مشخص شدن عاملان قتل خاشقجی را ندارد. مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه که ظاهرا از موضع آمریکا ناامید شده تهدید کرد در صورت عدم همکاری ریاض آنکارا خواستار تحقیقات بین‌المللی در باره قتل جمال خاشقجی در خاک کشورش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها