محمد رضاعلی، بازیگر رادیو نمایش:

ساختار روایی اثر در اجرا تاثیر دارد

«کتاب شباویز» که توسط بازیگر اداره‌کل هنرهای نمایشی رادیو به صورت صوتی در رادیو نمایش تهیه و تولید شده است، منتخب بخش داستانی و نمایشی، هفدهمین جشنواره کتاب و رسانه شد.
کد خبر: ۱۱۹۷۴۲۵

محمد رضاعلی، گوینده کتاب صوتی شباویز در گفت‌وگو با روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی رادیو اعلام کرد: ساختار روایی یک اثر در اجرای برتر گویندگی تأثیر بسیار دارد، چرا که نشان می‌دهد نویسنده هنگام خلق، به تمامی ابعاد اثر فکر کرده و همین موضوع سبب تاثیرگذاری بیشتر آن خواهد شد.
وی ادامه داد: این رمان تاریخی با سایر آثاری که خوانش آن را به عهده داشتم، از هر لحاظ، قابل تأمل‌تر و تاثیرگذارتر بود به طوری که وقایع خاطرات این کتاب گویی خاطرات خود من شده‌اند.
این بازیگر تأکید کرد: شباویز اثری بسیار قوی است و موقع خوانش آن تمام لحظات برایم تصویر می‌شد و آن را زندگی می‌کردم. نویسنده در آن به همه شخصیت‌ها پرداخته و تصویر واقعگرایانه‌ای از آنها ارائه داده است.
رضاعلی درباره این اثر گفت: شباویز را خانم منیژه آرمین نوشته که رمانی است درباره تاریخ معاصر ایران (اواخر دوران قاجارتا روی کار آمدن رضا‌شاه)، این اثر قبل از این‌که به کتاب صوتی تبدیل شود، در رادیو به صورت نمایش رادیویی توسط آقای جواد پیشگر کارگردانی شد که درآن هم نقش داشتم.
رضاعلی خاطر نشان کرد: این رمان با بهره‌گیری از بیان خاطرات یک خانواده هنرمند به این برهه تاریخی می‌پردازد که بسیار جذاب و شنیدنی است و بر‌اساس مستندات تاریخی و اجتماعی آن زمان شکل گرفته است.
برگزیده هفدهمین جشنواره کتاب و رسانه تأکید کرد: از امتیازهای مهم این اثر، نثر روان، دلنشین و حساب شده و شخصیت‌پردازی بسیار عالی آن است و اغلب شخصیت‌های اصلی آن در جست‌وجوی هویت ایرانی خود هستند.
این هنرمند گفت: شخصیت مبارز و خستگی‌ناپذیر رضا داد که در این کتاب محوریت داستان با اوست برایم بسیار جذاب بوده و به نظرم باعث شده اجرای این اثر برایم دلنشین‌تر شود.
محمد رضاعلی از هنرمندان اداره‌کل هنرهای نمایشی رادیوست که از سال 75 به عنوان بازیگر دربسیاری از نمایش‌های رادیویی حضور داشته و آثار زیادی با نقش‌آفرینی او از شبکه رادیویی نمایش پخش شده است. وی در هفدهمین جشنواره کتاب و رسانه در بخش داستانی و نمایشی برای کتاب صوتی شباویز برگزیده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها