حسن میثمی، فعال مجازی و سردبیر سایت مجازیست روایتی از دیدار با آذری جهرمی در صفحه شخصی خود منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید:
کد خبر: ۱۱۹۷۴۰۹

جلسه را دیر رسیدم. دقیقا وقتی صحبت‌های رفقا تمام شده بود. گرچه بعدتر از صحبت‌های جناب وزیر می‌شد حدس زد که اجمالاً سوالات و انتقادهای خوبی مطرح شده است، البته بجز چند مورد جزئی.
آقای جهرمی شروع کرد به پاسخ دادن و توضیح دادن شرایط کاری. به نظرم پاسخ‌ها در سه محور می‌گنجند:
اول: آقای وزیر تأکید داشت که #وزارت_ارتباطات صرفاً مسؤول زیرساخت است و متولی محتوا در کشور دستگاه‌های فرهنگی هستند. به ایشان عرض کردم که رهبری در دیدار ورزشگاه آزادی در قالب عبارت «مسؤولان بخش ارتباطات» تأکید داشتند که مسؤولیت اوضاع رسانه‌ای (سلاح شیمیایی) با شماست. وزیر گفت که برداشت‌شان از خطابه رهبر انقلاب اسلامی این نیست، اما ذیل همین موضوع، همکاران‌شان در وزارت ارتباطات، اجرای پروژه #اینترنت_کودک را در حوزه‌های زیرساختی و محتوایی آغاز کرده‌اند.
دوم: مهندس جهرمی در چند مورد بر این موضوع تکیه کرد که «وزارت ارتباطات مجری قانون است و در مراحلی نظر کارشناسی‌اش را می‌دهد و وقتی قانون مصوب شد -ولو بدترین قانون-، آن را اجرا می‌کند». یعنی گاه تلویحاً و گاه مستقیم، ریشه برخی مشکلات را در لایه سیاستگذاری و قانونگذاری (در شورای عالی فضای مجازی، کارگروه فیلترینگ، مجلس و...) دانست. موضوعی که به نظر می‌رسد صحت و سقم آن نیاز به بررسی نهادهای قانونگذار دارد و از حیطه دانش فعالان رسانه‌ای دور باشد.
سوم: آقای جهرمی از فضایی که «جریان مبلغ صرف تهدیدهای سایبری» (اسم بهتری برایشان نیافتم) ایجاد کرده بودند، بهترین استفاده را کرد و در برخی موارد ما را به فعالیت آن جریان در پشت پرده ارجاع می‌داد و گاهی از عملکرد گذشته آنان انتقاد می‌کرد. گرچه تأکید شد و آذری جهرمی هم می‌دانست که جمع حاضر، اشتراکی با آن جریان ندارد، اما انگار فرصت خوبی بود که استفاده شد. خدا ان‌شاءا... همه‌مان را هدایت کند. از جمله کسانی که نام «انقلاب اسلامی» را در پرچمشان حک کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها