رسوایی فوتبال آرژانتین در قلب بوینس آیرس

وقتی معلوم شد بوکاجونیورز و ریور پلاته قرار است در فینال جام لیبرتادورس دو بازی رفت و برگشت انجام دهند، خیلی‌ها از احتمال بروز یک فاجعه حرف می‌زدند.
کد خبر: ۱۱۹۷۳۹۶

بازی رفت در خانه بوکا با تمام حواشی‌‌اش با نتیجه 2بر2 پایان یافت و شنبه‌شب خیلی‌ها خود را آماده کرده بودند تا قهرمان جام باشگاه‌های آمریکای جنوبی مشخص شود. اما یک سری حوادث پیش از بازی، رسوایی بزرگی برای فوتبال آرژانتین رقم زد، آن هم در روزی که مدیران فیفا در این کشور حضور داشتند. مجموعه این حوادث موجب شد این بازی با 24 ساعت تعویق برگزار شود.
ماجرا از آنجا شروع شد که اتوبوس حامل بازیکنان بوکا در حال حرکت به سمت ورزشگاه بود که مورد حمله شدید طرفداران ریور قرار گرفت که در این بین دو نفر از بازیکنان بوکا از جمله پابلو پرس، کاپیتان تیم از ناحیه چشم مصدوم شد. پلیس بوئنوس آیرس هم بسرعت وارد عمل شد و با زدن گاز اشک‌آور سعی کرد اوضاع را آرام‌تر کند که در این بین تعدادی از بازیکنان تیم مهمان مصدوم شدند.
اگرچه تصمیم گرفته شد این بازی با تاخیر یکروزه برگزار شود، اما به نظر می‌رسد کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی بر برگزاری این بازی در زمان مقرر تاکید داشت و همین موضوع باعث عصبانیت کارلوس توس، مهاجم تیم بوکا جونیورز شده بود.
او در این مورد گفت: پرس در بیمارستان بود و آنها داشتند ما را مجبور می‌کردند بازی کنیم. این شرم‌آور است. دو بازیکن بوکا در بیمارستان بودند و یکی دیگر دچار حالت تهوع شده بود. من هم دچار همین حالت شده بودم.
وی ادامه داد: اگر چنین اتفاقاتی از سمت بوکا رخ می‌داد، تا الان ما را حذف کرده بودند و جام را به ریور می‌دادند. این بازی قرار بود به یک جشن تبدیل شود اما بیشتر شبیه یک جنگ بود.
دیگو مارادونا، اسطوره آرژانتینی‌ها نیز نسبت به اتفاقات این بازی واکنش نشان داد و پیکان انتقادات خود را به سمت شخص رئیس جمهور این کشور گرفت. او در این مورد گفت: اتفاقاتی که در کشورم رخ داد باعث تاسف است.
در آرژانتین خارج شدن از زمین به یک وحشت تبدیل شده است. باید بگویم من خیلی آرژانتینی هستم و از خشونت متنفرم. با این حال شایسته این شرایط هستیم چون ما به ماکری رای دادیم. البته من این کار را نکردم. رای دادن به او یک فاجعه بود.
او در پایان گفت: رئیس‌جمهور مردم زیادی را با وعده تغییر شرایط فریب داد اما نه تنها چیزی تغییر نکرد بلکه شرایط بدتر از گذشته هم شد. ریاست جمهوری ماکری بدترین دوره در تاریخ آرژانتین بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها