خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد تروریست‌ها در حمله به برخی محله‌های شهر حلب از خمپاره‌های حاوی گاز کلر استفاده کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۷۳۸۰

رسانه‌ها شامگاه شنبه خبر دادند تروریست‌ها در استان حلب سوریه از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده‌اند. خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که تروریست‌ها در این استان اقدام به شلیک خمپاره‌های حاوی گاز سمی کلر به محله‌های «شارع النیل» و «الخالدیه» کرده‌اند که بر اثر این حملات تا لحظه تنظیم خبر، ۲۸ غیرنظامی بر اثر استنشاق این گاز مصدوم شده‌اند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: حمله شیمیایی به شهر حلب از منطقه تحت کنترل گروه تروریستی جبهه النصره در منطقه امن ادلب صورت گرفت.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه هم گزارش داد «ایگور کوناشنکوف» دیروز با بیان این مطلب افزود: متخصصان نظامی امور شیمیایی روسیه در شهر حلب حضور یافته‌اند و از مناطق مسکونی این شهر که توسط تروریست‌ها گلوله باران شیمیایی شد بازدید کردند. سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که بر اساس اطلاعات اولیه، تروریست‌ها از گلوله‌های حاوی کلر استفاده کرده‌اند و گلوله‌ها از خمپاره‌های 120 میلیمتری پرتاب شده‌اند. تروریست‌ها پیشتر در خان‌شیخون و دومای غوطه دمشق به کرات از سلاح‌های ممنوعه و شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده کردند تا از این طریق غرب را به حمله نظامی علیه دولت سوریه تحریک کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها