رهبران اتحادیه اروپا در نشست ویژه دیروز توافق بریگزیت با دولت انگلیس را تایید کردند.
کد خبر: ۱۱۹۷۳۷۹

به گزارش رویترز، این توافق در پایتخت بلژیک حاصل شد که شاهد برگزاری اجلاس سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا برای تایید توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود. رهبران اتحادیه اروپا در عین حال هشدار دادند که هیچ مذاکرات مجددی درباره این توافق بریگزیت وجود نخواهد داشت حتی اگر پارلمان انگلیس آن را رد کند.
این توافق که طی ۱۷ ماه مذاکرات بسیار پرتنش شکل گرفته، مسائل مالی، حقوق شهروندان، ایرلند شمالی و مرحله گذار را پوشش می‌دهد و همچنین امیدهایی را برای روابط تجاری و امنیتی آتی مطرح می‌سازد. البته این تاییدیه هنوز پایان راه نیست و نیاز به موافقت پارلمان انگلیس دارد که در آنجا مخالفان جزئیات توافق بریگزیت به مقابله با آن خواهند پرداخت. ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در نشست ویژه شورای اروپا گفت: به نظر من پارلمان انگلیس از آنجا که یک پارلمان معقول و عاقل است این توافق را تصویب خواهد کرد. بریگزیت یک تراژدی است اما در صورتی که پارلمان انگلیس با این توافق مخالفت کند، اتحادیه اروپا موضع اساسی خود را تغییر نخواهد داد. با تصویب شرایط مندرج در اعلامیه خروج بریتانیا این متن برای بررسی و تصویب در پارلمان این کشور مطرح خواهد شد.
در صورتی که شرایط مورد قبول اتحادیه اروپا به تصویب پارلمان انگلیس نرسد، لازم است مذاکره برای دستیابی به شرایط دیگر از نو آغاز شود یا خروج این کشور بدون دستیابی به توافق بر سر روابط آتی با اتحادیه اروپا صورت گیرد.
فرصت نهایی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا روز ٢٩ مارس سال آینده میلادی- حدود چهار ماه دیگر- است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها