کارمند شرکت انتشاراتی با انگیزه اخاذی از کارفرمایش نقشه ربودن وی را کلید زد. دوستان او با جا زدن خود به جای پلیس و با تهیه حکم جعلی بازداشت، مدیر شرکت را ربودند و به اخاذی 200 میلیون تومانی دست زدند.
کد خبر: ۱۱۹۷۲۶۲

به گزارش جام‌جم، اوایل اسفند امسال مرد 45ساله‌ای با حضوردرشعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از دو مرد مامورنما به اتهام آدم‌ربایی واخاذی 200 میلیون تومانی شکایت کرد.
پس از این شکایت با دستور بازپرس احسان زمانی، پرونده در دستورکار ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. شاکی به افسر تحقیق گفت: مدیریک شرکت انتشاراتی در تهران هستم.صبح روز حادثه از خانه‌مان در شمال تهران بیرون آمدم تا با سوار شدن به خودرویم به دفتر شرکت بروم. دو مرد که سرنشینان خودروی تیبا بودند به سمتم آمدند. آنها سلاح کلت ، شوکر و دستبند همراه داشتند و برگه‌ای نیزدر اختیارشان بود که نام و فامیلی من روی آن نوشته شده بود که باید طبق آن مرا بازداشت می‌کردند. آنها مدعی بودند به خاطر اختلاس و رابطه غیراخلاقی با یکی از کارکنان شرکتم تحت تعقیب هستم.
وی ادامه داد: هر چه گفتم اشتباه می‌کنند و من خلافی مرتکب نشده‌ام، بی‌فایده بود. دستبند به دستانم زدند و به زور مرا داخل خودرو انداخته و با خود بردند. در میان راه به من گفتند اگر می‌خواهم آزاد شوم و این پرونده بسته شود 500 میلیون تومان به آنها بپردازم، در غیراین صورت پرونده‌ام سنگین‌تر می‌شود.
شاکی افزود: از ترس تهدیدهایشان و این‌که به اعضای خانواده‌ام آسیبی نرسد، گفتم مقداری پول نقد و دلار در شرکت دارم. آنها نشانی شرکتم را گرفتند و به سمت شرکت رفتند. ده هزار دلار، ده‌میلیون لیر، تعدادی سکه پارسیان و 35میلیون تومان پول نقد که ارزش این اموال 200میلیون تومان می‌شد را از من به زور گرفتند. بعد مرا سوار خودرو کردند و چند محله پایین‌تر رهایم کردند. ساعتی بعد که به خانه بازگشتم آدم‌رباها تماس گرفتند و تهدید کردند که اگر شکایت کنم دوباره سراغ من و خانواده‌ام می‌آیند و این‌بار علاوه بر من یکی از آنها را نیز می‌ربایند.
در این مرحله، تحقیقات برای دستگیری دو آدم‌ربا آغاز شد. ماموران به بازبینی دوربین‌های مداربسته خانه و شرکت شاکی پرداختند و توانستند تصاویری از آدم‌رباهای اخاذ به‌دست آورند. در ادامه مشخص شد، خودروی آدم‌ربا مربوط به فردی خلافکار و جاعل حرفه‌ای به نام سعید است که در یکی از محله‌های شهر کرج زندگی می‌کند. ماموران چند روز پیش با نیابت قضایی به آن شهر رفتند و متهم را شناسایی و بازداشت کردند. در بازرسی از خودرو و خانه متهم اسناد و مدارک جعلی کشف شد.
سعید، مرد آدم‌ربا با انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران گفت: در زمینه جعل اسناد و مدارک و مهرهای جعلی و فروش آن فعالیت دارم. چندی پیش یکی از دوستانم که در یک شرکت انتشاراتی در تهران کار می‌کرد، سراغم آمد و مدعی شد مدیر شرکت وضع مالی خوبی دارد و می‌خواهد از او اخاذی کند. نقشه ربودن آن مرد را طراحی کرد و بعد از چندبار مرور نقشه من و دوستم با جا زدن خودمان به‌جای پلیس، حکم جعلی بازداشت او را تهیه کردیم و دو‌نفری سراغش رفتیم. او را چهارساعت به گروگان گرفتیم. قرار بود 500میلیون تومان اخاذی کنیم که موفق نشده و فقط 200میلیون تومان پول و ارز به‌دست آوردیم.
با اعتراف وی، دیگر مرد آدم‌ربا و کارمند شاکی نیز در جریان عملیات پلیسی بازداشت شدند. مرد آدم‌ربا به همکاری با همدستانش اعتراف کرد و گفت که بخشی از ارز، سکه و پول‌های طلا را به عنوان سهمش دریافت کرده است. برای متهمان قرارقانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی از طراح آدم‌ربایی و دو آدم‌ربای اخاذ ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها