رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت از تولد سالانه حدود 4000 نوزاد با کم‌شنوایی مادرزادی و عمیق در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۶۱۶۲

به گزارش ایلنا، سعید محمودیان افزود: سازمان بهداشت جهانی طبق آخرین برآوردهای منتشر شده از سال ۲۰۱۸، اعلام کرده جمعیت کم‌شنوایی رشد داشته و این آمار نگران‌کننده است. همچنین پیش‌بینی‌ها بر این است که تا سال ۲۰۵۰، بیش از ۹۰۰ میلیون نفر در سطح جهان مبتلا به بیماری کم‌شنوایی ناتوان کننده باشند.
وی عنوان کرد: بار بیماری کم شنوایی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ از رتبه سیزدهم به رتبه سوم ارتقا پیدا کرده که به‌شدت روند صعودی داشته است. همچنین حدود ۶/۸ درصد بار کلی بیماری‌ها به کم‌شنوایی اختصاص دارد. بنابراین باید برنامه‌های مداخله‌ای مناسب از جهت آموزش و سواد سلامت برای مردم درنظر گرفته شود تا مردم به وضعیت شنوایی خود حساس شوند.
رئیس اداره سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت گفت: امسال روز جهانی شنوایی با شعار«شنوایی خود را بررسی کنید» عنوان شد به این معنا که همه گروه‌های سنی یک بار شنوایی خود را بررسی کنند که اگر مشکلی موجود است به هنگام یا زودتر شناسایی شود و مداخلات درمانی مناسب نیز صورت گیرد.
وی تصریح کرد: افرادی که به موسیقی‌های خیلی بلند گوش می‌دهند، افرادی که در محیط‌های پرسروصدا فعالیت دارند یا افرادی که از گذشته دچار التهابات و عفونت‌های گوشی‌ هستند، در معرض خطر کم‌شنوایی قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها