نوبخت: دولت امکان افزایش حقوق بیشتر را ندارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت علاقه‌مند است برای افزایش بهره‌وری و بهبود وضعیت معیشت کارکنان دولت، افزایش حقوق بیشتری به آنان بدهد اما به خاطر محدودیت‌ها امکان این کار را ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۵۸۴۰

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان این‌که هم‌اکنون حدود پنج میلیون نفر کارکنان شاغل و بازنشسته دولت، ۱۶۰ هزار میلیارد تومان حقوق می‌گیرند، افزود: متوسط حقوق این تعداد ماهانه سه میلیون و ۲۰۰هزار تومان است.
وی گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده ۳۲ هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق کارکنان در نظر گرفت که با استفاده از آن ۲۰ درصد به حقوق کارکنان دولت اضافه شود.
نوبخت افزود: افزایش مدنظر دولت برای کارکنان و بازنشستگان به طور متوسط ۶۴۰ هزار تومان در ماه بود اما مجلس مصوب کرده است که ۴۰۰ هزار تومان به طور ثابت به حقوق کارکنان اضافه شود.
وی گفت: با مصوبه مجلس ۲۴ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات اختصاص خواهد یافت و تنها 8000میلیارد تومان دیگر باقی می‌ماند که با آن نمی‌توان تا ۱۰ درصد به حقوق کارکنان دولت اضافه کرد و نهایتا تا ۵ درصد امکان اضافه حقوق در سال آینده وجود خواهد داشت.
نوبخت افزود: حداقل حقوق کارکنان دولت هم‌اکنون حدود یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان است که براساس قانون حداکثرش هفت برابر آن یعنی حدود هشت‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.
وی گفت: از حدود پنج میلیون نفر کارکنان و بازنشستگان دولت فقط یک میلیون نفر بیش از ۲۰ درصد پیشنهادی دولت در لایحه بودجه سال ۹۸ اضافه حقوق می‌گیرند و این یعنی چهار میلیون نفر دریافتی‌شان در سال آینده کم می‌شود.
نوبخت افزود: کسانی که زیر دو میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند مالیاتشان صفر می‌شود و دولت بسته حمایتی را به کارکنانی که زیر سه میلیون تومان حقوق می‌گیرد، اختصاص داده است. رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یک میلیون و صد هزار نفر از افراد شاغل و بازنشسته زیر دو میلیون تومان حقوق می‌گیرند. وی افزود: دولت علاقه‌مند است برای افزایش بهره‌وری و بهبود وضعیت معیشت کارکنان دولت، افزایش حقوق بیشتری به آنان بدهد اما به‌خاطر محدودیت‌ها امکان این کار را ندارد. البته دولت به قانون احترام می‌گذارد و هر مصوبه‌ای را که تبدیل به قانون شود اجرا می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها