در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در مدل سنتی، یک کسبوکار امکان ارائه محصول یا خدمات خود را به گروه محدودی از کاربران دارد؛ زیرا دامنه تبلیغات گستردهای دراختیارش نیست و اگر نیازمند تبلیغات گسترده باشد باید پول هنگفتی برای آن هزینه کند. در مدل همکاری در فروش، تبلیغات (مستقیم یا غیرمستقیم) از طریق شبکههای افراد (که به آنها بازاریاب میگویند) صورت میگیرد و به ازای فروش یا استفاده مشتریان از محصول به فرد واسطه، درصد تعلق میگیرد.
در حقیقت فردی که بتواند دیگری را با آن کسبوکار آشنا کند درصدی از سود فروش آن محصول یا خدمت را دریافت خواهد کرد. مهمترین مزیت این مدل دامنه وسیع و رسیدن به کاربران هدفگذاری شده است.
همکاری در فروش مدلهای مختلفی دارد که در ادامه به بعضی از آنها اشاره شده است:
پرداخت به ازای بازدید: در این مدل با اشتراکگذاری یک لینک یا آدرس یک محصول، افراد از آن دیدن خواهند کرد. این لینک ممکن است در شبکههای اجتماعی یا رسانههای مختلف به اشتراک گذاشته شده باشد. به ازای بازدید کاربران از آن محصول یا خدمت به اشتراکگذار هزینهای پرداخت خواهد شد.
پرداخت به ازای کلیک: در بعضی از مدلها اینکه کاربران صرفا بازدید انجام بدهند مهم نیست و لازم است مثلا روی یک تبلیغ یا بنر خاص کلیک کنند. در این روش به ازای هر کلیک هزینهای به اشتراکگذار پرداخت خواهد شد.
پرداخت به ازای انجام فعالیت: در بعضی از مدلها، کاربران باید عملیات خاصی انجام دهند؛ مثلا در لینک خاصی ثبتنام یا کسانی را به صفحه خاصی دعوت کنند.
پرداخت به ازای فروش: در بعضی مدلها اگر آمدن کاربر منجر به خرید شود درصدی از خرید به اشتراکگذار تعلق میگیرد. در این مدل هدف فروش بیشتر محصول است.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد