بررسی‌های اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه پالرمو در جلسه دیروز هم به سرانجام نرسید و ادامه بررسی این لایحه که یکی از لوایح چهارگانه مرتبط با اف‌.ای.تی.اف است به جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال آینده موکول شد.
کد خبر: ۱۱۹۵۱۶۶

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که در جلسه دیروز، تمام موافقان و مخالفان پالرمو نظرا‌تشان را بیان کردند، گفت: نتایج تقریبا مشخص است؛‌ اما اعلام رای و تصمیم‌گیری نهایی مجمع به بعد از تعطیلات نوروز موکول شد.
به گزارش خانه ملت، سید مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این زمینه گفت: با توجه به درخواست نماینده دولت و نماینده مجلس از مجمع مبنی بر بررسی توأمان لوایح پالرمو و سی.اف.تی، مقرر شد فرصت بیشتری در مجمع تشخیص برای امعان نظر کارشناسی منظور شود.
آیت‌ا... محمود محمدی‌عراقی، یکی دیگر از اعضای مجمع در گفت‌وگو با تسنیم، درباره جلسه دیروز گفت: اکثریت افرادی که صحبت کردند، مانند جلسه گذشته به دلایل مختلف نظر موافق نداشتند.
احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در گفت‌وگو با سایت الف، گفت: تصمیم‌گیری به چند دلیل عقب افتاد و هنوز بحث ادامه دارد، نخست آن‌که آقای وزیر اقتصاد به عنوان وزیر مسؤول که با آقای روحانی هم مشورت کرده بود، درخواست کرد آخر سال تصمیم گرفته نشود، چراکه ممکن است بازار ارز تحت‌تاثیر قرار بگیرد، البته مشخص نیست چقدر این اتفاق بیفتد، اما بالاخره احتیاط لازم است.
وی تصریح کرد: دلیل دوم هم این بود که بیانیه‌هایی که اخیرا اتحادیه اروپا داد، بیش از حدِ خودشان حرف زدند، چراکه برخی مواضعی که گرفتند، دخالت در امور داخلی ایران است و بررسی بیشتری می‌خواهد. دلیل بعدی هم این است که گفته‌اند که چون پالرمو و سی.اف.تی هر دو ذیل
اف.ای.تی.اف معنی می‌دهد و به هم مرتبط هستند، ما باید هر دو را با هم بررسی کنیم.
اهمیت اقدامات اروپا و اف.‌ای.‌تی.‌اف
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در حاشیه جلسه دیروز گفت: در بررسی دو لایحه پالرمو و سی.‌اف‌.تی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مواضع اتخاذ شده از سوی کارگروه اف.‌‌ای‌.تی.‌اف و همچنین اقدام اروپایی‌ها در اجرای تعهدات برجامی‌شان مورد نظر است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اگر رفتار کارگروه اف‌.ای.‌تی.‌اف سازنده باشد و همچنین اگر اروپایی‌ها به تعهدات برجامی‌شان جامه عمل بپوشانند، این امر می‌تواند در نظر اعضای مجمع درباره لایحه پالرمو تاثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: اف.ای.تی.اف در بیانیه اخیر خود از یک سو از اقدامات ایران تقدیر کرد و از سوی دیگر با ابهام در مورد ایران سخن گفت. از جهتی دیگر از رفتار اروپایی‌ها راضی نیستیم، چون به تعهدات برجامی‌شان عمل نمی‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها