فیلمبرداری در سینما به مراتب دشوارتر از فیلمبرداری برای سریال‌های تلویزیونی است.
کد خبر: ۱۱۹۴۴۷۳

در سینمای واقعی و نه آنچه برخی به عنوان سینما ارائه می‌دهند دقت بالاتر، نورپردازی و حرکت بیشتری داریم و زمان در تولید، بسیار حائز اهمیت است ولی در سریال چون قاب مخاطب عریض نیست و محدودیت زمانی نیست اغلب فرصت بیشتری برای کار وجود دارد پس وسواس هم پایین‌تر می‌آید با این وجود در تولید سریال‌های مخاطب‌پسند اندکی عقب افتاده‌ایم!
از منظر کیفیت فیلمبرداری محصولات چون درها گشوده شده برای ورود تازه‌کارانی که دستمزد کمتری هم می‌گیرند طبیعتا کیفیت بصری کاهش پیدا کرده و باعث شده از هر ده سریال فقط یک یا دو سریال باشند که به مخاطب حظ بصری دهند.
از منظر محتوایی هم بخواهیم بسنجیم قدری حجم وام‌برداری از نمونه‌های آن طرفی بالا رفته.

دست اندرکاران تلویزیون باید محصولاتی بسازند که ساختار آن با فرهنگ ما بیشتر مطابقت داشته باشد نه این‌که از برنامه‌های خارجی کپی‌برداری شده باشد.
این مسابقاتی که اخیرا راه انداخته‌اند اگر خوب دقت کنید متوجه می‌شوید که حتی در دکوپاژ و کارگردانی هم وامدار نمونه‌های ماهواره‌ای‌اند.
فرهنگ ایران بالاتر از خیلی از کشورهای دیگر بوده و کافی است قدری استعدادهای‌مان را به رسمیت بشناسیم تا مولد ایده‌های خلاقانه باشند.
نوروز را در پیش داریم که گل سرسبد رسانه ملی است و همیشه سعی شده محصولات سرگرم‌کننده برایش تدارک ببینند.
رسانه ملی هر سال به مناسبت ایام نوروز برنامه های متنوعی را پخش می کند که مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد. همچنین تلاش می کند برنامه هایی در ژانرهای گوناگون تولید کند.
نوروز امسال هم باید از تلویزیون برنامه‌های طنز پخش شود و هم محصولات جدی ولی سرگرم‌کننده! بهترین راه تولید محتوا هم این است که باب دل مردم باشد.
دوست داشتنی‌های مردم را دوست داشته باشیم و به آنها احترام بگذاریم و در تولید به آنها اولویت دهیم.

مجتبی رحیمی

فیلمبردار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها