نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار جزئیات توافق با نمایندگان کارگری درباره پیشنهاد تشکیل صندوق تأمین کارگران یا ستاد بن‌کارگری را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۹۴۱۸۵

علی‌اصغر آهنی‌ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در گفت‌وگو با آنا با اشاره به جزئیات برگزاری نشست شورای عالی کار گفت: این نشست بدون نتیجه پایان یافت، اما گروه‌های کارگری و کارفرمایی بر سر ایجاد ابزارهای جدید برای تأمین کالاهای اساسی موافقت کردند.
نماینده کارفرمایان در شورای‌عالی کار با اشاره به جزئیات پیشنهاد کارفرمایان تصریح کرد: طبق این پیشنهاد مبلغی که برای افزایش حقوق سال ۹۸ کارگران تصویب می‌شود، به همراه کمک‌هزینه خانوار (۱۱۰ هزار تومان) در محلی به‌نام ستاد بن یا صندوق تأمین کارگران تجمیع می‌شود و سپس با ارز 4200 تومانی که دولت برای تأمین کالاهای اساسی اختصاص می‌دهد اقدام به توزیع کالاهای اساسی کارگران خواهد شد.
آهنی‌ها افزود: دولت بابت تأمین کالاهای اساسی مردم ارز 4200 تومانی پیش‌بینی کرده است و این موضوع را می‌توان در ستاد بن کارگری مطرح کرد و کالاهای اساسی کارگران را ارائه داد.
وی با اشاره به محاسن این طرح پیشنهادی گفت: این موضوع موجب می‌شود قدرت خرید کارگران تا پنج برابر افزایش پیدا کند و قطعا به نفع کارگران خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها