گفت‌وگو با علی قلی‌زاده که این روزها در لیگ بلژیک می‌درخشد

برای خوشحال کردن مردم سرشار انگیزه‌ام

مهاجم جوان تیم ملی، پیشرفت بی‌نظیری داشته است. علی قلی‌زاده را می‌گوییم. او تا سال گذشته بازیکن معروفی نبود، ولی حالا در ایران همه علی را می‌شناسند. او در آخرین بازی تیم ملی مقابل ونزوئلا هم خوش درخشید و نشان داد چه بازیکن توانمندی است. در بازگشت به بلژیک و شارلوا هم او بی‌نظیر بود و بهترین بازیکن هفته رقابت‌ها شد. علی در گفت‌وگو با جام‌جم درباره پیشرفت خود توضیحاتی می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۹۴۰۲۵

علی درباره آخرین وضعیت خودت صحبت کنیم. شرایطت در فوتبال بلژیک بهتر از قبل شده و همه را به آینده درخشانت امیدوار کرده‌ای.
از حمایت شما و همین‌طور هواداران ممنونم. از روز اولی که به بلژیک آمدم، هدفم این بود که بتوانم پیشرفت کنم. من از سایپا به باشگاه شارلوا آمدم. لیگ بلژیک نسبت به لیگ ایران قوی تر است و همین‌طور باشگاه‌های این کشور قدرتمند هستند. به همین خاطر می‌دانستم اگر بخواهم موفق شوم باید بیشتر تلاش کنم. وقتی شما به پیشرفت فکر می‌کنید، باید تمرینات خود را دو چندان کنید و در واقع زندگی خود را تغییر دهید. من هم باید این کار را می‌کردم. همان‌طور که می‌دانید در لیگ بلژیک، بازیکنان قدرتی هستند و تیم‌ها سرعتی. این مساله باعث شد تا من بیشتر به خواسته‌های مربی دقت کنم چون به هر حال با انجام این خواسته‌ها می‌توانستم موفق تر باشم. خوشحالم که حالا شرایطم بهتر از قبل شده، ولی به لحاظ آماری هم که حساب کنید هنوز به آماری که در سایپا داشتم نرسیده‌ام. باید در بلژیک بهتر عمل کنم. از آن دسته بازیکنانی هستم که همیشه می‌گویم باید بهتر شوم.
در بازی شارلوا مقابل لوکرن فوق‌العاده بودی و چقدر از تو تعریف و تمجید شد. هم گل زدی و هم گل ساختی.
این بازی برای من خیلی مهم بود. مدتی در اردوی تیم‌ملی بودم و تمرینات خوبی داشتم. هدفم این بود که در بازگشت به بلژیک بتوانم طوری عمل کنم که مربی رضایت داشته باشد. تمرینات ما در تیم‌ملی بسیار منظم برگزار شد و دو محک خوب مقابل ترینیداد و ونزوئلا خوردیم. من در بازی دوم برای تیم ملی گل زدم و این گل واقعا برایم روحیه بخش بود. وقتی به بلژیک برگشتم دوست داشتم بتوانم برای تیم باشگاهی‌ام هم خوب عمل کنم. خدا را شکر می‌کنم بازی با لوکرن برایم خیلی خوب بود و توانستم خواسته‌های مربی و هواداران را برآورده کنم، ولی همان‌طور که گفتم باید بازی به بازی بهتر شوم. جای پیشرفت زیادی دارم.
در آستانه جام ملت‌ها همه امیدوارند تیم‌ملی قهرمان آسیا شود. چقدر به این قهرمانی امیدوار هستی؟
قبل از تورنمنت‌های بزرگ، قهرمانی قابل پیش‌بینی نیست به همین علت ما هم نمی‌توانیم بگوییم از الان قهرمان هستیم. چیزی که می‌توانم بگویم این است که ما داخل تیم واقعا انگیزه داریم و همه می‌خواهیم تا ایران به موفقیت برسد. انگیزه خیلی زیادی برای خوشحالی مردم داریم و امیدواریم این اتفاق رخ دهد. البته انتظارات از تیم ملی خیلی بالا رفته است. به هر حال تیم ملی نتایج خوبی در جام جهانی گرفت و به همین دلیل انتظارات از ما خیلی بالا رفته است.
ولی در مقابل ظاهرا امکاناتی که در اختیار تیم ملی قرار گرفته کافی نیست.
ببینید تیم ملی همیشه باید بهترین امکانات را داشته باشد. وقتی انتظارات بالاست طبیعتا باید ما بهترین بازی‌ها و اردوها را داشته باشیم. البته در اردوی قبلی توانستیم دو بازی انجام دهیم و این به هماهنگی بیشتر ما کمک کرد. بویژه این‌که بازی با ونزوئلا برای ما محک جدی‌تری بود. آنها تیم خوبی بودند و قبل از ما با ژاپن مساوی کردند. ما برای نتیجه گرفتن در جام ملت‌ها باید هرچه از دستمان بربیاید انجام دهیم. امیدوارم این تلاش‌ها جواب دهد و بتوانیم در این مسابقات موفق باشیم.
حضور در بلژیک و اروپا روی عملکردت در تیم ملی هم اثر گذاشته است، درست است؟
طبیعتا بازی در اروپا خیلی سخت‌تر از بازی در آسیاست. چون لیگ بلژیک فیزیکی است باعث شده تا من از لحاظ بدنی بتوانم شرایطم را بهتر از قبل کنم. در واقع هم بازی در تیم ملی و هم بازی در بلژیک به من کمک کرده است. به عنوان مثال اخیرا وقتی در بازی ونزوئلا گل زدم خیلی روحیه گرفتم و بعد از بازگشت به بلژیک توانستم در بازی لوکرن گل بزنم. انصافا تیم ملی در این مدت به من کمک زیادی کرده است. نباید حمایت‌های باشگاه سایپا را هم فراموش کنم. خوشحالم که الان اینجا هستم و در واقع درهای جدیدی برایم باز شده است.
در فوتبال بلژیک دنبال چه هدفی هستی؟
اولین هدف من پیشرفت است و دومین هدفم کمک کردن به شارلوا. من اینجا هستم تا به باشگاهم کمک کنم. راستش تا جایی که بتوانم می‌خواهم برای موفقیت تیم ایفای نقش کنم. دوست دارم بیشتر گل بزنم و امیدوارم این اتفاق بیفتد. قطعا در این مسیر نقش همبازیانم خیلی مهم است و امیدوارم مثل گذشته از من حمایت کنند. ما یک تیم هستیم که همه باید کنار هم باشیم.
کاوه رضایی در شارلوا موفق بود ولی در بروژ با بدشانسی روبه‌رو شده. امید نورافکن هم هنوز نتوانسته در شارلوا جایی در ترکیب به‌دست بیاورد.
کاوه انصافا بازیکن خوب و اثرگذاری است. در این مدت هم به من و هم امید خیلی کمک کرد. به نظرم بدشانسی آورد ولی قطعا چیزی از توانایی‌اش کم نشده است. مصدومیت همیشه بازیکنان را عقب می‌اندازد. او حالا کاملا آماده است و به نظرم می‌تواند در بروژ بازی‌های خیلی خوبی انجام دهد. کاوه واقعا توانایی بالایی دارد. درباره امید نورافکن هم باید بگویم او در حال تلاش است. خیلی با امید حرف می‌زنم. او دارد تلاشش را می‌کند تا به ترکیب تیم برسد. مطمئن هستم اگر همین‌طور ادامه دهد، می‌تواند جایگاه خوبی در ترکیب تیم به‌دست بیاورد.
حرف خاصی مانده؟
امیدوارم بتوانم جزو بازیکنانی باشم که حضور در جام ملت‌های آسیا را تجربه کنم، چون از الان حضور هیچ بازیکنی در رقابت‌ها قطعی نیست.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها