توتو اسپورت از پیشنهاد 3.5 ساله فدراسیون فوتبال به وینچنزو مونتلا خبر داد

هواپیمای ایتالیایی، حوالی باند فوتبال ایران

کد خبر: ۱۱۹۳۹۸۴

از چند نام مطرح مثل زین‌الدین زیدان، یورگن کلینزمن و خوزه مورینیو که با انتشار در یک پست اینستاگرامی، تبدیل به گزینه‌های مجازی هدایت تیم ملی ایران شدند، حالا رسیدیم به وینچنزو مونتلا، مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا و باشگاه رم.
نشریه ایتالیایی توتو اسپورت دیروز مدعی شد بعد از جدایی کارلوس کی روش از تیم ملی ایران و حذف آنها در دیدار مقابل ژاپن در جام ملت‌های آسیا، مونتلا به گزینه اصلی هدایت تیم ملی ایران بدل شده و چالش سرمربیگری در آسیا ممکن است مرحله بعدی دوران مربیگری او باشد. توتو اسپورت حتی مدت و رقم قرارداد پیشنهادی به مونتلا را هم 5/3 ساله و معادل 5/1 میلیون یورو عنوان کرد.
مونتلا یکی از مطرح‌ترین مربیان بدون شغل فعلی دنیاست. او در ابتدای فصل قبل هدایت میلان پرستاره را به‌عهده داشت اما در نهایت با کسب نتایج ضعیف شغل خود را از دست داد و بلافاصله هدایت سویا را به‌عهده گرفت. بزرگ‌ترین دستاورد مونتلا در اسپانیا، صعود به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان بود؛ اتفاقی که آخرین بار 60‌سال قبل افتاده بود. این موفقیت با پیروزی مقابل یونایتد و در الدترافورد رخ داد. جالب اینجاست که در طول تاریخ، سویا هرگز موفق نشده بود در خانه یک تیم انگلیسی پیروز شود و اولین پیروزی سویا در کشور انگلیس با مونتلا و در تئاتر رویاها رقم خورد. با این حال پایان کار مونتلا در سویا هم حکم اخراج بود. او سویا را تا فینال کوپا دل ری هم برد اما نداشتن پیروزی در 9 بازی متوالی در لالیگا، باعث شد مونتلا از سمت سرمربیگری سویا برکنار شود.
هشتم اردیبهشت ماه سال آینده، دوران خانه نشینی وینچنزو مونتلا در عرصه مربیگری به یک سال خواهد رسید. او تا همین الان ده ماه است که در هیچ تیمی مربیگری نکرده و اگر پیشنهاد کار در ایران برای او و فدراسیون فوتبال، آن‌طور که روزنامه‌های ایتالیایی می‌نویسند جدی باشد، مونتلا می‌تواند تا پایان جام جهانی 2022 روی نیمکت تیم ملی ایران قرار گیرد.
مونتلا، بیگانه با آسیا
گرچه بحث حضور وینچنزو مونتلا روی نیمکت تیم ملی ایران فعلا در حد شایعه است، اما در مورد این مربی ایتالیایی یک واقعیت غیرقابل کتمان وجود دارد. مونتلا در دوران بازی، به‌جز دوره‌ای کوتاه که برای ده بازی به صورت قرضی پیراهن فولام را پوشید، پای خود را از ایتالیا بیرون نگذاشته بود و دوران مربیگری‌اش هم جز چهار ماه حضور در سویا، تماما در ایتالیا سپری شده و او از نزدیک با فوتبال خارج از ایتالیا آشنایی نداشت. این عدم شناخت، با توجه به این‌که مونتلا، تاکنون فقط در رده باشگاهی مربیگری کرده و هرگز هم پایش را از قاره اروپا بیرون نگذاشته، می‌تواند احتمال موفقیت این مربی روی نیمکت تیم ملی ایران را کاهش دهد.
حال باید دید این مربی که به‌واسطه شادی‌های بعد از گلش، به «هواپیمای تک‌نفره» شهرت دارد، روی باند فوتبال ایران فرود خواهد آمد یا اسم او هم مثل بزرگانی چون زیدان و مورینیو، در اتمسفر شایعاتی که حوالی فوتبال ایران وجود دارد، باقی خواهد ماند؟

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها