معاون دادستان کل کشور گفت: حدود 2000 نفر از مردم اهواز و مدعی العموم از وزیر ارتباطات طرح شکایت کرده‌اند که احتمال می‌رود بعد از بررسی پرونده، حکم انفصال از خدمات دولتی برای وزیر صادر شود.
کد خبر: ۱۱۹۳۸۹۸



جواد جاوید‌نیا، معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور عنوان کرد: تذکرات متعددی مبنی بر ضرورت اجرای قوانین و مصوبات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و اجرای دستورات قضایی به وزیر ارتباطات داده‌شده بود.
وی افزود: به‌رغم این‌که اجرای قانون، دستورات قضایی و مصوبات شورای عالی فضای مجازی بر هر مسؤولی واجب و لازم است، متأسفانه آقای وزیر به هیچ‌کدام از این تذکرات تمکین نکرده است.
معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور تصریح کرد: به‌رغم این‌که تلاش شد در این قضیه به نحو مسالمت‌آمیزی این موضوع حل‌وفصل شود و وزیر ارتباطات به اجرای قانون تمکین کند، اما به دلیل این‌که این کار انجام نشد طرح شکایتی علیه وزیر ارتباطات در دادسرای کارکنان تهران مطرح‌شده است.
مسؤولان قضایی همواره نسبت به فراهم آمدن فضای نامساعد اخلاقی و بروز جرایم در فضای مجازی هشدار داده‌اند. در همین زمینه محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور دیروز در همایش ملی پلیس، عدالت ترمیمی و پیشگیری از جرم تصریح کرد: بنا بر آمار ده ماهه واصله، کلاهبرداری‌های رایانه‌ای با ۳۰۰ درصد رشد، بیشترین جرم رایانه‌ای را در کشور رقم می‌زند، این آمار هشدار به مسؤولان است. چه کسی مسؤول این موارد است؟ برخی مسؤولانی که مدیریت فضای مجازی را در اختیاردارند، در اجرای دستور صریح و مؤکد رهبری تعلل می‌کنند. / مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها