تلفن‌های همراه هوشمند قابل رقابت به مشابه خارجی در خرمشهر تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۳۸۷۹
بومی سازی تکنولوژی تولید تلفن همراه در خرمشهر

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، امروزه تلفن همراه جزء لاینفک زندگی انسان‌ها شده و تصور انسانی بدون داشتن یک تلفن همراه تصوری بسیار سخت و یا حتی ناممکن می‌نماید، همین امر یعنی شیوع استفاده از این وسیله پر کاربرد موجب شده که بازار خرید و فروش آن بسیار داغ باشد به گونه‌ای که تولید و فروش آن یکی از بازار‌های مهم خرید و فروش در صنایع الکترونیکی در جهان است.

تولید تلفن همراه در خرمشهر

در ایران نیز کارخانه تولید گوشی‌های همراه در خرمشهر تنها کارخانه ایرانی است که همچنان در حال تولید گوشی همراه است.

این کارخانه با بیش از ۳۰۰ پرسنل بومی، با هزینه بخش خصوصی راه اندازی شده و موفق به تولید گوشی‌های هوشمند گشته و هفت درصد نیاز کشور به تلفن همراه را تامین کند، این درحالی است مابقی نیاز کشور به تلفن همراه یعنی حدود ۲۰ میلیون گوشی از مبادی رسمی و غیر رسمی از خارج کشور وارد می‌شود، این آمار نشان دهنده بازار داغ تلفن همراه در کشور و زمینه مستعد برای سرمایه گذاری در تولید گوشی همراه در کشور است.

بومی سازی تکنولوژی تولید تلفن همراه

شرکت تولید گوشی همراه خرمشهر، تکنولوژی این صنعت را از خارج وارد کرده و توانسته تا بیش از ۷۰ درصد قطعات مورد نیاز خود را در داخل تولید کند، متخصصان و مهندسان خرمشهری با تولید هر گوشی تلفن همراه ۵۰۰ دلار ارز صرفه جویی می‌کنند.

تلفن‌های همراه تولید این کارخانه، در نوع خود پیشرفته‌ترین هستند و قابل رقابت به بهترین گوشی‌های خارجی.

تولید تلفن همراه با کیفیت جهانی

جلیلیان مدیر تولید تولید این کارخانه گفت: تولیدات ما از نظر کیفی در سطح بسیار مطلوبی هستند به جرات می‌توان گفت که توان رقابت با محصولات خارجی را دارند.

حمید سعیدی مدیر عامل این کارخانه نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: ما در این کارخانه موفق شده ایم که بیش از ۸۵ درصد گوشی‌های صفحه کلیدی را بومی سازی کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از قطعات از جمله شاسی و قاب گوشی با کیفیت عالی در این کارخانه، توسط متخصصین ومهندسین کشورمان در خرمشهر تولید می‌شود.

تامین ۷ درصد از نیاز کشور به موبایل

دستیابی به پیشرفته‌ترین خط تولید و دانش روز برد‌های الکترونیک و همچنین افزایش کیفیت این محصولات موجب شده که این شرکت بتواند ۷ درصد نیاز بازار ایران به تلفن همراه را به خود اختصاص دهد.

تلفن‌های همراه یکی ازمحصولات بسیار مهم و پر مشتری بازار است و باید در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری انجام شود تا بتوان واردات سالانه ۲۰ میلیونی گوشی‌های خارجی را متوقف و آنرا در داخل کشور تولید کرد و بجای خروج ارز هنگفت از کشور، تولید داخلی و به تبع آن اشتغالزایی و توسعه اقتصادی را محقق کرد.

سعیدی سرپرست تولید کارخانه تولید گوشی هوشمند در خرمشهر گفت: هر خط تولید در این کارخانه قادر است روزانه هزار گوشی موبایل را به بازار عرضه کند.

وی تولید سالانه شرکت تولید گوشی‌های همراه خرمشهر را سالانه حدود یک میلیون دستگاه گوشی پیشرفته و بروز اعلام کرد.

تلفن‌های همراه ایرانی با قابلیت‌های عالی

در این کارخانه تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید ۷، حافظه ۶۴ گیگ، رم ۴ گیگابایتی، با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی تولید می‌شود که در نوع خود در رده بهترین‌ها و با کیفیت‌ترین‌ها قرار می‌گیرد.

سامری مدیر بازار یابی نیز گفت: گوشی‌های ایرانی تولیدی در خرمشهر دارای ضمانت است و شرکت بابت هر گوشی یک سال، تا یکسال و نیم خدمات پس از فروش دارد.

تلفن‌های همراه تولیدی در خرمشهر فقط از لحاظ قیمت با نمونه‌های خارجی تفاوت دارند و با قیمتی بسیار پایین تر از نمونه خارجی به بازار عرضه می‌شوند؛ و در کیفیت و کارایی هیچ تفاوتی با تلفن‌های همراه وارداتی ندارند.

در این شرایط که اقتصاد مقاومتی باید سر لوحه فعالیت همه مسئولان و متولیان امور اقتصادی باشد، کارخانه تولید موبایل در خرمشهر با طی کردن فراز و نشیب‌های فراوان و حتی در شرایط سخت تحریم فعالیت موثر خود را حفظ کرده و گام‌های بلندی را در جهت تولید و شکوفایی اقتصاد ملی بر می‌دارد؛ لذا شایسته است در راستای اقتصاد مقاومتی از صنایع اینچنینی حمایت و پشتیبانی بیشتری شود تا بتوانند گام‌های موثرتری را در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه و کشور بردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها