مدیر دفتر سلامت چشم وزارت بهداشت و درمان گفت: ایران سومین کشور در زمینه کنترل بیماری تراخم چشم در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا پس از عمان و مراکش است.
کد خبر: ۱۱۹۳۵۷۶

به گزارش جام‌جم، فرزاد محمدی افزود: با توجه به اهمیت بیماری تراخم(نوعی بیماری عفونی چشمی که در مراحل پیشرفته باعث نابینایی می‌شود) به عنوان یک معضل بهداشتی در دهه‌های گذشته، ایران اخیرا موفق به دریافت گواهی تصدیق مهار تراخم از سوی سازمان جهانی بهداشت(WHO) شده است.
محمدی عنوان کرد: هم اینک در دنیا نزدیک به 40 کشور به عنوان کشورهای بومی دارای بیماری تراخم شناخته می‌شوند که اغلب این کشورها در آسیا به ویژه جنوب و شرق این ناحیه، آفریقا و کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی قرار دارند.
به گفته محمدی با توجه به شاخص‌های سازمان جهانی بهداشت، ایران 25 سال است که موفق به مهار تراخم شده است. وی ادامه داد: به همین مناسبت کتابی در زمینه تراخم، تاریخچه آن و وضعیت این بیماری در کشور به‌تازگی به چاپ رسیده است که امسال همزمان با جشنواره چشم پزشکی پروفسور شمس در روز دوم اسفند توزیع خواهد شد. مراسم بزرگداشت رسمی تصدیق موفقیت ایران در ارتباط با مهار تراخم پنجشنبه دوم اسفند امسال با حضور مقامات سازمان جهانی بهداشت، وزارت بهداشت و درمان کشور و نیز جمعی از متخصصان و صاحبنظران حوزه چشم پزشکی کشور همزمان با یازدهمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی شمس در سالن آمفی تئاتر بیمارستان فارابی تهران برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها