مقامات شهر تولوز فرانسه اعلام کردند در پی ناآرامی در این شهر، حدود ۵۰ نفر از جمله ۴۸ نیروی پلیس زخمی شدند. این اعتراضات نیز بخش دیگری از شورش اخیر موسوم به جلیقه زردهاست که روز شنبه پاریس را به یک میدان جنگ تبدیل کرد. شهر تولوز در جنوب فرانسه واقع شده است.
کد خبر: ۱۱۹۱۸۷۱

به گزارش فارس و به نقل از راشاتودی، مقامات شهر تولوز روز یکشنبه اعلام کردند 57 نفر از جمله 48 نیروی پلیس در جریان درگیری‌های شنبه زخمی شدند و پنج نفر از نیروهای پلیس هم بستری شدند. این اتفاقات نیز بخشی از اعتراض‌های مخالفان به افزایش بهای سوخت و مالیات‌ها در فرانسه است که از چند هفته پیش شروع شده و همچنان اوج می‌گیرد. در بیانیه پلیس فرانسه آمده بود 16 نفر از این افراد در پی آشوب و چهار نفر دیگر هم به غارت فروشگاه‌ها متهم شده‌اند. تصاویر
منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد معترضان صورت‌های خود را پوشانده و در خیابان‌های شهر اقدام به آتش‌کشیدن اشیا می‌کنند. نیروهای پلیس هم با استفاده از گاز اشک‌آور به آنها واکنش نشان داده‌اند. تظاهرات‌های اعتراضی در فرانسه از 17 نوامبر
(۲۶ آبان ماه) آغاز شده است. رانندگان و شماری از اتحادیه‌های بازرگانی و احزاب سیاسی از عوامل محرک برای آغاز موج اعتراض‌ها در این کشور بودند.شمار افرادی که کشته شده‌اند تاکنون به سه نفر رسیده است. شبکه خبری الحدث دیروز اعلام کرد دولت فرانسه قرار است روز چهارشنبه پیشنهاد دهد موضوع بحران‌های اخیر کشور در پارلمان به بحث گذاشته شود. بنجامین گریفوو، سخنگوی دولت فرانسه نیز پیش از این از احتمال برقراری شرایط ویژه در این کشور خبر داده بود.
روز شنبه حجم ناآرامی‌ها در پاریس به حدی بود که بیش از صد نفر زخمی شدند که 23 نفر آنها نیروهای پلیس هستند. همچنین 412 نفر هم دستگیر شدند. معترضان در بازگشت امانوئل مکرون به کشور از او با پرتاب تخم‌مرغ استقبال کردند.
مکرون تاکنون بر سیاست‌های خود تاکید ورزیده و معترضان را آشوبگر معرفی کرده است. برخی تحلیلگران می‌گویند ریشه اصلی اعتراضات در نارضایتی اقشار وسیعی نسبت به سیستم سرمایه داری غربی است که به نفع طبقات مرفه و ضرر طبقات محروم تصمیم گیری می‌کند. برخی گروه‌های راست و چپ افراطی در فرانسه نیز از معترضان حمایت می‌کنند و همین مساله اوضاع را بغرنج کرده است. حرکت اعتراضی «جلیقه زردها» در فرانسه به کمک شبکه‌های اجتماعی آغاز شد و آنچنان بسرعت تغییر شکل و ماهیت داد که پیش‌بینی مراحل بعدی آن را برای مقام‌های کاخ الیزه غیر ممکن ساخت. در میان جلیقه زردهای فرانسه دوگانگی و تناقض‌های بسیاری مشاهده می‌شود. در میان معترضان کسانی هستند که فقط می‌خواهند نظر خود را به گوش مقام‌ها برسانند اما عده‌ای دیگر به معنای حقیقی کلمه انقلابی بوده و به چیزی جز سرنگونی دولت مکرون راضی نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها